بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور
تاریخ: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: 16:53:41


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 58852 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۲۱:۲۳                 بهزیستی و توانبخشی

بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور


معصومه ابتکار، معاون امورزنان وخانواده رییس جمهور،ظهرامروز چهارشنبه ۲۴ تیرماه به همراه "وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور" و معاونین این سازمان از سه مرکز غیر دولتی"راه نوین"، "خانه امن آتنا" و"خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی" بازدید کرد.


بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور

به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در بازدید از مرکزغیر دولتی راه نوین"مرکزخدمات روزانه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی" راه اندازی این مرکز را مهم و بسیار ارزشمند از سوی سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی درموضوع زنان و کودکان و آسیب هایی که در این زمینه چه برای زنان و کودکان درمعرض و چه آسیب دیده وجود دارد دانست و گفت: این یک واقعیت  در جامعه است که خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی کارهای بسیار ارزشمندی را با همپیمانی و اعتماد خوبی که با سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد انجام دادند.

وی افزود: در اینجا سرمایه اجتماعی واقعا مردم و سازمان های مردم نهاد ای هستند که عاشقانه و فداکارانه و با انگیزه های معنوی که دارند وارد عمل می شوند و اثربخشی کار آنها گاهی حتی از کار دولت هم بالاتر است چون با عشق و با اعتقاد پای کار هستند.

وی با بیان اینکه، اینجا یک نمونه کار سازمان‌های مردم‌نهادی است که درزمینه زنان در معرض آسیب کار می‌کند تصریح کرد: همیشه محور بحث ها، توان افزایی، آگاهی‌بخشی و ایجاد یک جریان خوب امید و اعتماد سازی با مردم محلی است که بسیار مهم است.

به گفته ابتکار، امروز شاهد هستیم که این کار صورت می گیرد، بطوریکه درحال حاضر بیش از ۹۰ مرکز غیردولتی در کشور با سازمان بهزیستی واورژانس اجتماعی همکاری می‌کنند که خیلی ارزشمند است.

به اعتقاد وی، به طور قطع بخشی از این گونه فعالیت ها باید حاکمیتی باشد و بخشی باید با حمایت قوه قضاییه و اگر لازم باشد از مداخله نیروی انتظامی برخوردار باشد. اما بخشی از کار از جمله توان افزایی و آموزش برای کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارت‌های زندگی به مردم واسپاری شده که این امر مهم است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که زمینه لازم برای توسعه مراکز فراهم باشد و دولت آینده هم با همین نگاه آن را توسعه دهدو از بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد حمایت کند تا فرصتی باشد تا به شکل اساسی با آسیب‌ها ازجمله زنان و کودکان مقابله کرد.

کار خانه امن "آتنا" تخصصی  و کارشناسی است

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در ادامه، در بازدید از خانه امن "آنتا" که مرکز غیر دولتی برای ارایه خدمات شبانه روزی به زنان تحت خشونت خانگی است گفت: اینجا محل خانه امن آتنا است که یکی از مجموعه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و در واقع داوطلبانه ای است که در زمینه خانه‌های امن کار می‌کند.

ابتکار افزود: این مجموعه موفق، ازحدود دو سال قبل فعالیت می کند ولی از قبل هم فعالیت‌های ارزنده ای داشت که مورد حمایت سازمان بهزیستی است که  خیلی خوب است چون توانسته کار خود را توسعه دهد.

به گفته وی، تا جایی که شناخت داریم و می بینیم، کار این مرکزتخصصی است و کاملاً با نگاه علمی به موضوع ورود می کند، چون از تجربیات مددکاران تخصصی چه در حوزه روانشناسی و حقوقی استفاده می کنند.

وی بیان داشت: مددکارانی که بالاخره اولویت اول آنها، مسئله برگشت به خانواده در صورت امکان است. بنابراین کار باارزشی است.

وی گفت : این مرکز بعنوان یکی از ایستگاه هایی است که ما ناگزیر هستیم در شرایطی که آسیب در جامعه ما وجود دارد از ظرفیت آن استفاده کنیم، بنابراین ما نیاز به اینگونه ایستگاه ها داریم. شاید مدتی این ضرورت انکار می شد اما امیدوارم دولت آینده و دستگاه ها این ضرورت را برای مشاوره و جلوگیری از ادامه آن را حس کنند.

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که همه خیرین که در این زمینه گام برمی دارند درکارخود موفق باشند و آن را ادامه دهند.

وی ادامه داد : به طور قطع، این کار آسانی نیست چون سروکار داشت با افراد آسیب دیده ای است که پیچیده گی های زیادی دارد.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور، یک دوره تخصصی را با همکاری سازمان بهزیستی در ماه‌های اخیر برای تشکل هایی که علاقمندهستند درحوزه زنان آسیب‌دیده کار ‌کنند برگزار کرد که خیلی مورد استقبال آنها قرار گرفت. امیدواریم این دوره ها با یک نگاه علمی ادامه پیدا کند تا چشم و گوش بسته وارد همچنین موضوعات حساس و مهم نشوند.

اورژانس اجتماعی یکی از شبکه های بسیار موفق مداخله در بحران های اجتماعی  

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، دربازدید از خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی یکی ازشبکه های بسیار موفق و یکی از ساختارهای شکل گرفته و اصولی مداخله در بحران های اجتماعی در کشور است که در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر دنیا براساس گزارش‌ها و بازدیدهای که داشتیم ازیک ساختار نسبتا پیشرفته و موثر برخوردار است که بسیار اهمیت دارد.

ابتکار افزود: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، از ابتدای دولت دوازدهم یکی از راهبردهای کاری خود را حمایت از اورژانس اجتماعی به دلیل آشنایی با آن قرار داد.


وی با اشاره به اینکه از دوره آقای خاتمی تشکیل این مجموعه با موانع و مشکلاتی روبرو بود بیان داشت: اما با این حال به توجه به اهمیت مسئله معتقد بودیم که چقدر این مجموعه می تواند نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۳ مرکز اورژانس اجتماعی کشوردرطول این دوره چهارساله را از نزدیک بازدید کرده است خاطر نشان کرد: ساختار این مجموعه، بسیار ساختار خوب است ولی متاسفانه مشکلاتی مثل مشکل استخدامی دارد که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است ولی با موانعی مواجه شدند که خوشبختانه لایحه‌ای را ارایه دادند که انشالله این لایحه موانع را برطرف خواهد کرد.

ابتکار با تاکید براینکه این ساختار باید تقویت و حفظ شود گفت: زحماتی که در دوره دولت دوازدهم برای اورژانس اجتماعی انجام شده بسیار ارزشمند است ما هم در معاونت زنان و خانواده، علاوه بر نشست های تخصصی، جلساتی برای حمایت از تشویق کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی برگزار کردیم که خیلی مهم است چراکه باید به خود مراقبیتی و خود شکوفایی کارشناسان توجه داشته باشیم چون آنها درخط اول مواجهه با آسیب ها هستند و اگر قوی باشند، به طورقطع آثارو نتایج خوبی خواهد داشت. وی افزود: این که مجموعه توانسته  کاررا برروی نت بیاورد واز فرصت‌هایی که اینترنت فراهم کرده استفاده کند خیلی ارزشمند است چراکه باید از فناوری‌ها استفاده کرد تا خدمات در بهترین شکل خود به مردم ارائه شود.

اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی

وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه، ما شاهد بودیم که معاون رییس جمهوردرامورزنان و خانواده در سفرهای  استانی خود به اورژانس اجتماعی توجه ویژه ای  داشتند ودر مراکز اورژانس اجتماعی و در مراکز مربوط به زنان و خانواده حضور داشتند گفت : این معاونت، موجب امید و انگیزه دادن به همکاران ما در بخش دولتی و غیردولتی بودند و همیشه راهنمای مجموعه سازمان بهزیستی در حوزه زنان و خانواده بوده وهستند.

وی افزود: زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب و تغییر مسیر دهند برای بازگشت به جامعه وخانواده می توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال بعد ازحرفه آموزی که در اینگونه مراکز خواهد داشت استفاده ‌کنند.

وی از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل بند "ب" تبصره ۱۶ به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدارخبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم که این امروسیله ای باشد برای اینکه کمک کند تا زنان آسیب‌های اجتماعی بتوانند راه جدیدی را برای زندگی در درون خانواده و در بستر جامعه تجربه کنند.



کلمات کلیدی


captcha