دو و میدانی به ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی کمک می کند/ 15 سال در حوزه تجهیزات، خرید ارزشمندی نداشتیم/
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 15:59:42


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 57056 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۱/۱۵ ۲۲:۱۸                 ورزشی

رییس فدراسیون دو و میدانی:

دو و میدانی به ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی کمک می کند/ 15 سال در حوزه تجهیزات، خرید ارزشمندی نداشتیم/


جامعه ایده آل _رییس فدراسیون دو و میدانی تصریح کرد :۱۵ سال بود در حوزه تجهیزات، خرید ارزشمندی نداشتیم اما در سال گذشته ۲.۵ تا ۵ میلیارد تومان خرید کردیم. ورزشکارانی چون احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، فرناز فصیحی، حسین رسولی و بهنام شیری نیز از سوی حامی فدراسیون کمک‌هزینه برای برگزاری اردو دریافت می‌کنند.


دو و میدانی به ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی کمک می کند/ 15 سال در حوزه تجهیزات، خرید ارزشمندی نداشتیم/

به گزارش جامعه ایده آل، نشست خبری «نخستین دوره رقابت‌های دو و میدانی جام امام رضا (ع)» بعدازظهریکشنبه 15 فروردین ماه 1400 با حضور«هاشم صیامی» رییس فدراسیون دو و میدانی «علیرضارحمتی» عضو هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی ،«علی رضایی» دییر فدراسیون دو و میدانی و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «هاشم صیامی» رییس فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: دو و میدانی می‌تواند به ارتقای جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی کمک کند. در حوزه مدیریت به تیم قوی نیاز داریم که با برنامه استراتژیک جایگاه دو و میدانی را ارتقا دهند تا در المپیک رتبه خوبی کسب کنیم.

رییس فدراسیون دو و میدانی تصریح کرد :۱۵ سال بود در حوزه تجهیزات، خرید ارزشمندی نداشتیم اما در سال گذشته ۲.۵ تا ۵ میلیارد تومان خرید کردیم. ورزشکارانی چون احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، فرناز فصیحی، حسین رسولی و بهنام شیری نیز از سوی حامی فدراسیون کمک‌هزینه برای برگزاری اردو دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم لیگ رده‌های پایه را برگزار کنیم. در حوزه آموزش تمام تلاشمان این است که از ظرفیت‌های همه استفاده کنیم تا در دوره بعدی بازی‌های آسیایی در کسب مدال در مواد مختلف پیشتازی کنیم و در المپیک به مدال برسیم.

صیامی عنوان داشت : فدراسیون برای برگزاری مسابقات مشهد هزینه‌ای نکرده و حامی مالی این هزینه‌ها را متقبل شده است. باید از شهردار مشهد باید تشکر کنیم زیرا گفته هر رقمی که هزینه شود پرداخت می‌کنیم. ممکن است این مبلغ ٥٠٠ میلیون یا ٨٠٠ میلیون تومان باشد.

وی ابرازداشت : در ورزش دو و میدانی صدم ثانیه‌ها خیلی موثر است. باید با هدف و برنامه وارد مسابقات شویم تا کسانی که ورودی المپیک کسب می‌کنند حتما در بازی‌های آسیایی به مدال برسند و رکورد ورودی را در المپیک تکرار کنند. باید ورزشکاری وارد المپیک شود که در شان جمهوری اسلامی باشد.

رییس فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: اینکه تعداد زیادی ورزشکار اعزام کنیم و خیلی زود حذف شوند خوب نیست. ورزشکاری که شانس کسب ورودی دارد و بتواند افتخارافرینی کند اهمیت دارد اما ورزشکاری که نتواند رکورد خود را در المپیک تکرار کند به دنبال آن ورزشکار نیستیم.

 وی ابرازداشت : حداقل ۶ شانس کسب ورودی المپیک داریم. برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در آسیا شرایط خوبی را تجربه کنیم. در رده‌های پایه برنامه میان‌مدت و درازمدت داریم تا در آسیا و المپیک به مدال برسیم. امیدوارم حسین رسولی جایگزین خوبی برای حدادی شود. تفتیان هم جوان است و پیرجهان هم در کنار او حضور دارد. کار آنان سخت است و باید برای مدال گرفتن آنها کار جدی‌تری انجام دهیم.

صیامی اضافه کرد: یکی ازاهداف ما بحث تکریم ورزشکار و مربی است. اگر از لحاظ مالی نمی‌توانیم از آنها حمایت کنیم حداقل باید از آنان تکریم کنیم. هر ورزشکاری که نیاز به حمایت دارد حداقل‌ها را برای او مهیا کردیم. سیاست فدراسیون این است که حمایت صددرصدی در حد توان داشته باشد. رابطه دوستانه با ورزشکاران یکی از شاخصه‌های موفقیت فدراسیون بوده است.

وی یادآور شد: برای پیشرفت دو و میدانی باید از لحاظ کمی شرایط خوبی ایجاد کنیم. برندسازی ورزشکاران و انگیزه آنان اهمیت زیادی دارد. توجه جدی به زنان را در دستور کار قرار دادیم. در یک سال گذشته اتفاق خوبی در رده پایه داشتیم و شانس کسب مدال در مسابقات آسیایی داریم. کار ما در المپیک در بخش زنان سخت است و باید بیشتر کار کنیم. ریحانه مبینی، زهرا عرب رستمی، تکتم دستاربندان، سارینا ساعدی، مهسا میرزا طبیبی و فرزانه فصیحی شانس کسب مدال ما در آسیا هستند.

 صیامی ادامه داد: هزینه مربی، ماساژور و اسکان حدادی و تفتیان را می‌دهیم اما این ورزشکاران پولی از ما نمی‌گیرند. باید از این ورزشکاران حمایت کنیم زیرا پرچم کشور ما را خیلی جاها بالا بردند. می‌دانم کار حدادی در المپیک بسیار سخت است و باید در پایان دوران ورزشی در کنارش باشیم تا خاطره خوشی از دو و میدانی داشته باشد.

رییس فدراسیون دو و میدانی با تاکید براینکه در دوره بعد در انتخابات فدراسیون شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: از اواخر اردیبهشت‌ماه خبرهای حضور حدادی در مسابقات خواهد آمد و هنوز در مسابقه‌ای شرکت نکرده و اکنون در حال تمرین است. اگر از حدادی حمایت نمی‌کردیم همه می‌گفتند که چرا از ورزشکاری که ورودی المپیک کسب کرده حمایت نمی‌کنید. حدادی خیلی انگیزه دارد و همه می‌دانند کارش خیلی سخت است و نباید به او کم‌توجهی کنیم .

رحمتی : بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ برای ما بسیار مهم است

علیرضا رحمتی عضو هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت : تجهیزات دو و میدانی در کشور تولید نمی‌شود. این تجهیزات را وارد کشور کردیم و اکنون در گمرک بندرعباس است و امیدواریم در ماه رمضان به صورت مساوی تقسیم شود.


رحمتی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، حدادی را برای برگزاری اردو به آمریکا و تفتیان را به فرانسه اعزام کردیم. سجاد هاشمی اکنون درترکیه است، مهدی پیرجهان هم که شانس ورودی المپیک دارد اردوهای خود را درکیش می‌گذراند. فرنازفصیحی هم در اردوی صربستان بود و روی ورزشکاران دیگر هم سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی عنوان داشت: بازی‌های آسیایی ٢٠٢٢ برای ما بسیار مهم است تا برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم و نتیجه خوبی کسب کنیم. مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، قهرمانی جوانان جهان در کنیا و دومین دوره بازی‌های آسیایی جوانان را در چین داریم. به دنبال کسب کرسی در کنفدراسیون آسیا هستیم. به این نتیجه رسیدیم که نخستین مسابقه بین‌المللی فضای باز بعد از انقلاب را برگزار کنیم. این مسابقه نوید می‌دهد که در سالهای آینده مسابقات بزرگتری برگزار کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: این مسابقات درجه A دارد و امیدواریم در نخستین دوره آن به نتایج خوبی برسیم و هر سال آن را در مشهد برگزار کنیم. سه مسابقه جایزه بزرگ را برگزار می‌کنیم که در سال اول داخلی و در سال‌های بعدی گرند پری و دلاری خواهد بود.

رحمتی یادآور شد: بودجه فدراسیون از پنج میلیارد به ١١ میلیارد تومان افزایش یافت اما این میزان کم است و باید هر سال ٢٠ تا ٢٥ میلیارد تومان برای دو و میدانی هزینه کنیم. به دنبال جذب منابع مالی جدید برای فدراسیون هستیم.

وی یاداور شد: یک ریال از بودجه فدراسیون را صرف حدادی و تفتیان نکردیم و حامیان مالی هزینه کردند. فدراسیون با شعار شفافیت و خرد جمعی وارد شده است. سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک همواره اعلام کرده است که از دو و میدانی حمایت می‌کند. از وی و مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان تشکر می‌کنیم.

رضایی: در 8 نقطه از کشور و کشورهایی خارجی اردوهای ملی‌پوشان را برگزار کردیم

علی رضایی دییر فدراسیون دو ومیدانی هم در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: ١٢ کمیته تخصصی در فدراسیون دو و میدانی داریم که در تصمیمات مهم ایفای نقش می‌کنند. بعد از مدت‌ها تجهیزات لازم را خریدیم. تشکیل سازمان تیم‌های ملی باعث شد به ٧٩ نفر از ورزشکاران تیم ملی هزینه تمرینی دهیم. در هشت نقطه از کشور و کشورهایی مثل ترکیه، فرانسه و آمریکا اردوهای ملی‌پوشان را برگزار کردیم.


تفتیان: دوست داشتم «حدادی» در جام امام رضا(ع) شرکت کند

 ملی پوش دو و میدانی گفت: دوست داشتم احسان حدادی در جام امام رضا(ع) شرکت کند و نظر ما این بود که ورزشکاران خوب ما در این مسابقات حضور داشته باشند.

 حسن تفتیان اظهار داشت: آرامش بعد از مدتی به دو و میدانی برگشت و از حدادی به عنوان بزرگ ترین ورزشکار تا همه دو و میدانی کاران به ثبات نسبی رسیده‌اند و کارهای اصولی انجام می‌شود. برنامه برای بازی‌های آسیایی چیزی نیست جز برگزاری مسابقات بین‌المللی و نیاز داریم تا ورزشکاران محک بخورند.

وی در ادامه افزود: با برگزاری جام امام رضا(ع) به ١٠٠ ورزشکار کمک می‌کنیم تا در یک شرایط خوب مسابقه دهند و ٤٠ امتیاز دارد و از مسابقات اروپایی مهم‌تر است. حضور ورزشکاران خارجی اتفاق مهمی است و خارجی‌ها خوشحالند که به ایران می‌آیند.

تفتیان ادامه داد: دوست داشتم تا حدادی در جام امام رضا شرکت کند و نظر ما این بود که ورزشکاران خوب ما در این مسابقات شرکت کنند و نیاز هست تا در مسابقات داخلی شرکت کنند. می‌بینیم که در فرانسه ستارگان بر روی بیلبوردها می‌روند.

وی درباره کسب کرسی‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: کسب کرسی هم اتفاق مهمی است و این قدم‌ها می‌تواند سبب موفقیت در مسابقات آسیایی شود. دو و میدانی از دل پیست‌های خاکی می‌تواند به اوج برسد و یک روزه به پپیشرفت نمی‌رسد. دوو میدانی مدتی است که خالی شده و مدام نگران این قضیه بودم.

ملی پوش دوو میدانی عنوان کرد: هشت ماه اول سال ٩٨ به من سخت گذشت و بدترین روزهای دوو میدانی بود زیرا بی ثباتی زیادی در فدراسیون بود و هیچ حمایتی از من نشد اما صحبت‌های هاشم صیامی دلگرم کننده بود و توانستم وارد گود شوم. شرایط ایده‌آل نیست اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حداکثر موفقیت را به دست بیاوریم.

وی اضافه کرد: بعد از المپیک به پیشنهادهای خود پاسخ خواهم داد و در کارهای مختلف شرکت می‌کنم.

تفتیان یادآور شد: دوست ندارم واقعا به خارج از کشور بروم زیرا مردم ایران بیشتر به من لطف دارند اما امکانات فرانسه با ایران قابل قیاس نیست و اتفاقات خوبی برای دوو میدانی می‌افتد اما در این مدت در تهران بدون حریف تمرینی باید تمرین کنم و این راه درستی برای یک ورزشکار المپیکی نیست.

وی افزود: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و فضای قهرمانی در کمپ فرانسه به رشد ورزشکار کمک می‌کند. مربی من عنوان کرد در این ۲ ماه نمی‌تواند کاری کند تا به حداکثر عملکرد برسیم اما الان شرایط فرق کرده و زمان بیشتری نیاز دارم تا با مربی‌ام کار کنم و فعلا قصد جدا شدن از او را ندارم.

ملی پوش دو و میدانی در پایان تصریح کرد: خوشحالم در استان خودم در جام امام رضا(ع) شرکت می‌کنم و بعد از این مسابقه به اردوی فرانسه می‌روم و در هشت مسابقه وُرلد چلنج و دایموند لیگ شرکت می‌کنم.



کلمات کلیدی


captcha