تمام فعالیتهای موسسه خیریه" زنجیره امید " بر اساس نیاز کشوراست/ افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه فروردین 1400
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 09:43:28


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 56818 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۸:۳۲                 بهداشت ،درمان و سلامت

مریم مرعشی:

تمام فعالیتهای موسسه خیریه" زنجیره امید " بر اساس نیاز کشوراست/ افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه فروردین 1400


مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید گفت: این موسسه تمام دستاورد‌های خود را بر اساس نیاز کشور انجام می‌دهد. این بیمارستان بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت سابق آقای دکتر هاشمی صورت گرفت و طرح پزشکی بیمارستان مطابق با نیاز کشور طراحی شده است که بالغ بر بیش از ۵۰۰ تخت خواب خواهد داشت و تمرکز اصلی آن در رشته‌های فوق تخصصی است.


تمام فعالیتهای موسسه خیریه" زنجیره امید " بر اساس نیاز کشوراست/ افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه فروردین 1400

به گزارش جامعه ایده آل ،مریم مرعشی مدیر عامل موسسه خیریه زنجیره امید در نشست صبح امروز یکشنبه ۹۹/۱۲/۲۴، در بازدید از مراحل پیشرفت پروژه بیمارستان کودکان امید که بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در ایران و خاورمیانه است به تشریح فعالیت‌های این موسسه خیریه و هدف ساخت بیمارستان پرداخت و گفت: 14 سال از تاسیس موسسه خیریه زنجیره امید  می‌گذرد و فعالیت آن در رشته‌های فوق تخصصی اطفال و ارائه بهترین خدمات درمانی با کمترین هزینه که توسط حامیان مالی آن پرداخت می‌شود.


وی افزود: در کشور و منطقه تعداد پزشکان در رشته‌های فوق تخصصی اطفال کم بوده و بشدت نیازمند توجه است. مضاف بر این در این چهارده سال موسسه خیریه زنجیره امید توانسته علاوه بر درمان کودکان به ارتقای سطح علمی کشور کمک شایانی کند و بواسطه تعاملات بین المللی یک تیم پزشکی مجرب در داخل کشور را دارد و تیم‌های پزشکی که از طریق شبکه بین الملل آمدن توانسته‌اند بیش از ۱۴ هزار کودک را جراحی کنند البته جراحی‌هایی که هر مورد ممکن بود چند سری انجام شود و سبب شد تا از اعزام کودکان به خارج از کشور برای درمان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این تعاملات موجب به دست آمدن شش دستاورد برای اولین بار در کشور شد، افزود: سه رشته قلب، ارتوپدی و جراحی ترمیمی، جراحی بالای ۱۰۰ درجه ستون فقرات که از جمله این دستاورد‌ها است و چنانچه اگر این کودکان جراحی‌ها را انجام نمی‌دادند قطعا دچار فلج یا به قیمت از دست دادن جان‌شان تمام می‌شد.

او ادامه داد: دومین دستاورد درمان آسیب شبکه براکیال و کودکانی که فلج زایمانی داشتند صورت گرفت که این سیستم از پنج سال پیش راه اندازی شد و همچنین جراحی بالای ۱۰۰ درجه ستون فقرات هم ۱۰ سال از راه اندازی آن می‌گذرد.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید همچنین پیوند انگشت پا به دست و کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر از طریق قلب در اطفال را از دستاورد‌های این موسسه برشمرد و افزود: ایجاد NICU، آموزش شصت پرستار و آموزش enter CUS، تجهیز اتاق عمل، اعزام پزشک و پرستار، ایجاد شکاف کام و لب برای بچه‌هایی که دچار این مشکل هستند برای حدود ۴سال توسط یک  واحد درمانی در این موسسه خیریه تحت درمان قرار می‌گیرند که شامل (ارتودنس، دکتر ترمیمی، گفتار درمانی، جراح فک و صورت، جراح گوش و حلق و بینی) می‌شود.


مرعشی ادامه داد: ایجاد اقامت‌گاه اطفال که قبل از پاندمی کرونا ۱۳۸۰ مادر و کودک از آن بهرمند شدند که ظرفیت پذیرش ۲۰۰ کودک را دارد همراه با یک مرکز توانبخشی مجهز مطابق با شیوه نامه اطفال و همچنین اعزام بیش از ۱۵۰ دکتر برای گذراندن دوره رشته‌های فوق تخصصی که با استفاده از روابط بین المللی این موسسه صورت پذیرفت و مضاف بر این ورود بیش از ۱۵۴ تیم پزشکی که بیش از چهار هزار کودک که تحت حمایت این موسسه بودند جراحی شدند.

وی افزود: نزدیک به چهار هزار تعاملات جراحی بین پزشکان فوق تخصصی در داخل کشور صورت گرفته که از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند همراه با پزشک‌های خارج از کشور که فقط برای تعامل و ارتقای سطح علمی فوق تخصص اطفال حضور دارند.

وی با بیان اینکه موسسه خیریه زنجیره امید تمام دستاورد‌های خود را بر اساس نیاز کشور انجام می‌دهد، تصریح کرد: این بیمارستان بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت سابق آقای دکتر هاشمی صورت گرفت و طرح پزشکی بیمارستان مطابق با نیاز کشور طراحی شده است که بالغ بر بیش از ۵۰۰ تخت خواب خواهد داشت و تمرکز اصلی آن در رشته‌های فوق تخصصی است.


وی افزود: فاز اول این بیمارستان تا آخر فروردین ماه با ۱۳۵ تخت خواب افتتاح خواهد شد و در طی چهار سال آینده فاز‌های بعدی نیز شروع به فعالیت خواهند کرد که امیدواریم در پنج سال پیش رو این بیمارستان بالای ۵۰۰ تخت خواب داشته باشد.

مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید ادامه داد: زمین این بیمارستان متعلق به دانشگاه تهران است و برای ۹۹ سال به موسسه خیریه زنجیره امید واگذار شده است که با تعاملات بین المللی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت حتما شاهد آموزش در رشته‌های فوق تخصصی اطفال بعد ساخت بیمارستان طی یک برنامه وسیع علمی خواهیم و این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در داخل و خارج از کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فوق تخصصی اطفال یک اقامت‌گاه ۱۰۰ تخت خوابی مادر و کودک دارد، اضافه کرد: مرکز توانبخشی بستری در فضای این بیمارستان خواهد بود و اولین تروماسنتر اطفال را ایجاد می‌کنیم که تحول عظیمی در درمان فوق تخصصی اطفال خواهیم داشت.

مرعشی گفت: در طرح آجر نماد هر فرد از مبلغ پایه ۲۰۰/۰۰۰ هزار تومان به بالا می‌تواند در ساخت این بیمارستان کمک کند که جمله یا امضایی از هر فرد ثبت می‌شود که برای آیندگان به یادگار بماند.

وی افزود: نزدیک به چهار هزار کودک پناهنده و آسیب پذیر تحت حمایت این موسسه درمان شده اند.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا موجب شد بعضا جراحی‌های الکتیو مدام تعصیل شوند و در اعزام پزشک به خارج از کشور دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: در سال ۹۹ با شیوع کرونا و مشکلاتی که با خود به همراه داشت موسسه خیریه زنجیره امید با تمام توان به کار خود ادامه داد و بیش از ۱۰۵۰ کودک را جراحی کرد و از دی ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامت‌گاه اطفال را بازگشایی کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش توانبخشی زنجیره امید به شکل آنلاین بیش از چهار هزار جلسه برای کودکان و خانواده‌های تحت پوشش خود برگزار کرد مضاف بر این که بیش از ۲۵۰۰هزار بسته مواد غذایی نیز برای این خانواده‌ها اهداء شد.


آرش طوسی معاون فروش شرکت زرین رویا (مای بی بی) نیز در این نشست اظهارداشت:اگر فیلم آی آدمها نبود شاید این همکاری صورت نمی گرفت.
وی افزود:مهمترین چیزی که جامعه ما به آن نیاز دارد امید است که باید به خانم مرعشی و تیمشان خسته نباشید گفت.وظیفه تک تک ماست که گوشه ای از این مجموعه را گرفته و به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم.


طوسی ادامه داد:شرکت زرین رویا (مای بی بی) شرکتی کاملا خصوصی و اساس سیاست های کلان مجموعه بر فرد ،خانواده و جامعه استوار است.هرکدام از محصولات شرکت علاوه بر اینکه بهترین کیفیت ممکن را عرضه می کند ،پروژه ای بنام مسئولیت اجتماعی نیز دارد.


وی افزود: سومین سال همکاری با مجموعه امیدشدیم.زیبایی این مشارکت این است که مردم کمک همدیگر باشند.این اتفاقی که می افتد می تواند درتمامی بنگاههای کوچک و بزرگ قرار بگیرد مثل سایر هزینه ها ردیف بودجه  لحاظ کنند و به مسئولیت احتماعی خویش عمل نمایند.


بنابراین گزارش؛ مؤسسه خیریه بین المللی زنجیره امید از تیر ماه 1386 تا کنون حدود 13800 کودک بیمار را از سراسر کشور مورد جراحی فوق تخصصی قرارداده است که طی تفاهم نامه همکاری که ما بین سازمان بهزیستی کشور و خیریه بین المللی زنجیره امید بسته شده است تا کنون 2250 بیمار بهزیستی در خیریه تحت درمان و جراحی  قرار گرفته اند که با وجود بحران کرونا از اردیبهشت ماه 99 تا کنون تعداد 1023 مورد درمان و جراحی فوق تخصصی به کودکان بیمار از سراسر کشور ارائه شده است.
 این خیریه خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه، به کودکان زیر 18 سال، بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می دهد که ساخت بیمارستان 540 تختخوابی آموزشی- عمومی کودکان با محرومیت جراحی های فوق تخصصی کودکان به همراه مرکز توانبخشی اطفال و سایر بخش های تخصصی برای اولین بار در کشور و خاورمیانه است که خاکبرداری و نیلینگ آن به اتمام رسیده و این برنامه جهت بازدید از این پروژه و اعلام شروع مرحله ساخت فاز اول بیمارستان با 135 تخت می باشد.



کلمات کلیدی


captcha