دشمن نگران شکست‌های بزرگتر از ملت ایران است
تاریخ: ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 12:10:17


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 55873 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ ۲۰:۰۱                 دفاعی امنیتی

دشمن نگران شکست‌های بزرگتر از ملت ایران است


فرمانده کل سپاه گفت: امام خمینی (ره) به عنوان نایب امام زمان (عج) یک رسالت الهی را آغاز کرد و آنهم در هم شکستن بت قدرت‌های بزرگ بود.


 دشمن نگران شکست‌های بزرگتر از ملت ایران است

به گزارش جامعه ایده آل ؛سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه عصر امروز در رزمایش الی بیت المقدس دسته‌های رزمی پایگاه‌های بسیج طی سخنانی و با اشاره به ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: با آمدن امام (ره)، حق آمد و باطل رفت و این نظریه قرآنی تصویری عینی ارائه داد. امام با حرکت استثنایی و تاریخ ساز خود یکی از عظیم‌ترین رخ داد‌های جهان بشریت را رقم زد.

سردار سلامی ادامه داد: امام (ره) در عصر سلطه بی نظیر قدرت‌های استکباری این حرکت را انجام داد و این درحالی بود که میراث زیبای کشور‌های اسلامی توسط قدرت‌های بزرگ به یغما رفته بود و سرنوشت ملت‌ها در دست بیگانگان بود.

فرمانده کل سپاه گفت: در آن زمان ما در گمراهی بودیم و امام خمینی (ره) به عنوان نایب امام زمان یک رسالت الهی را آغاز کرد و آنهم در هم شکستن بت قدرت‌های بزرگ بود. این یک رخداد بی نظیر بود زیر ا آمریکایی که امام (ره) در نخستین گام انقلاب شکستشان داد بزرگترین قدرت نظامی جهان بود و هست.

وی افزود: در آن زمان آمریکا بیش از ۲۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشت. تصور کنید قدرت‌های بزرگی در مقابله آمریکا در هم فروشکستند و شاید بزرگترین آن فروپاشی شوروی بود.

وی گفت: تا انقلاب ما پیروز شد، قدرت‌های شرق و غرب فکر کردند ضلع جدیدی از قدرت شکل گرفته است. انقلاب ما نشان می‌داد که آمده است سلطه ستمگران در جهان را پایان دهد و این برای جهان سلطه گر قابل تحمل نبود؛ لذا سخت‌ترین واکنش به این انقلاب، جنگ بود. تحمیل یک جنگ جهانی به ملتی که حاکمیت تشکیل داده است، اما هنوز قدرت تشکیل نداده است. در همان آغاز انقلاب دشمن با همه توان خود به ملت ایران حمله کرد.

سردار سلامی ادامه داد: کشور ما نقطه مرکزی یک جنگ نابرابر در تاریخ شد که در بعد زمان، طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بود و ملت ما باید با دست خالی در مقابل این هجوم می‌ایستاد، ولی وقتی امام (ره) و امت و اسلام در ترکیب زیبایی از مقاومت با هم عجین می‌شوند همه چیز ممکن است. هنگامی که مردم با امام خود هستند و از مکتب اسلام تبعیت می‌کنند هیچ قدرتی قادر نیست چنین ملتی را بشکند و امام (ره) این جنگ نا برابر را با پیروزی اسلام و ایران و ناکامی دشمنان بزرگ و کوچک خاتمه داد.

فرمانده سپاه افزود: پرچمی که امام (ره) برافراشته بود پرچم استقلال و حریت بود که پس از امام (ره) به رهبر انقلاب رسید. دشمنان در آرزوی این بودند که بعد از امام (ره) انقلاب نتواند ادامه حیات دهد. اما کار رهبر عزیزمان بسیار سخت و پیچیده بود، زیرا انقلاب بزرگ‌تر شده بود و دشمن احساس خطر بیشتری می‌کرد. دشمنان با تمام ظرفیت خود به میدان آمدند، اما آنچه اتفاق افتاد بسیار متفاوت با همه پیش بینی دنیای مدرن بود.

سردار سلامی گفت: ما نمی‌توانستیم الگویی عقب مانده از یک نظام بر آمده از اسلام نشان بدهیم پس باید قوی می‌شدیم، چون جز قوی شدن راهی برای بقا و ادامه حیات نداشتیم. می‌بایست به بازدارندگی می‌رسیدیم و برای دشمن تصوری خطرناک از قدرت این سرزمین می‌ساختیم و تمرکز دشمن را از ایران دور می‌کردیم. می‌بایست دشمن را تعقیب می‌کردیم، اما رهبر بزرگ و پیشوای انقلابمان پس از امام (ره) با حکمت الهی کاری بزرگ انجام داد. رهبری باید ملت را برای یک مقاومت بزرگ آماده می‌کرد، زیرا دشمن در همه جهات ظرفیت‌سازی کرده بود. این پیشوای عزیز در مرکزی‌ترین نقطه یک نبرد جهانی ایستاد و متوقف نشد. حتی برای یک لحظه در مقابل دشمن کرنش نکرد و سرچشمه روح مقاومت شد.

وی افزود: دشمن هرآنچه به عنوان تهدید سنتی و مدرن داشت را به میدان آورد، اما حاصل آن این شد که هر آنچه انجام دادند به فرصت‌هایی برای گسترش انقلاب بدل شد. در حالی که تحریم بودیم انقلاب از مرز‌ها می‌گذشت و پیشانی‌بند جهاد بر جبین جوانان مقاومت نقش بست در لبنان قدرتی بی‌نظیر ایجاد شد که راه را بر دشمنان خدا سد کرده است. در سوریه و عراق و یمن و فلسطین سنگ‌ها به موشک تبدیل شد. هنر رهبر انقلاب این بود که دشمنان را در فرسایش تدریجی قرار داد و هرکجا دشمن توطئه می‌کرد او فرصت می‌ساخت.

سردار سلامی ادامه داد: این توانمندی فقط در قدرت نظامی نبوده است بلکه در تمام ارکان و شئون علمی و فنی این کشور قدرت ساخته شد و ایران توانست در این محاصره سخت جهانی پیش برود. تحریم فرصتی برای قوی شدن بود. ملت ایران در بارور‌های خود نشکست و ایستاد. آیا این کار ساده‌ایست که یک ملت تنها بتواند در میان این همه قدرت سازمان یافته این چنین برای دشمن خطر تولید کند و برای ملت آرامش و پیشرفت؟

فرمانده سپاه اظهار داشت: می‌بینید کشوری که در تحریم جهانی است اصلا سیمای یک کشور تحریمی را ندارد و ملتی که به تدریج در بلندای نظام بین‌الملل ایستاده و خواهند ایستاد. آن‌ها ما را در فشار برای دستکاری امنیت داخلی و تهاجم سنگین رسانه‌ای قرار دادند، اما به تدریج مجبور شدند قلمرو سیاسی خود را از دست بدهند و در حاشیه قرار بگیرند.
وی گفت: امروز سنگر‌های ارتش آمریکا به کنگره منتقل شده و مراسم تحلیف ریاست جمهوری آن‌ها در یک قلعه برگزار شد. در نقطه مقابل آن، شاهد سرافرازی این نظام بزرگ اسلامی هستیم و من از همه ملت ایران صمیمانه قدردانی می‌کنیم که زیباترین بیرق افتخار را برافراشتید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: درود بر بسیجیان، ما دست‌های شما را می‌بوسیم و درود خدا بر شما آنگاه که به جنگ بیماری کرونا می‌روید. شما از جان این ملت دفاع می‌کنید و در سیل و زلزله اولین نفری هستید که در صحنه حاضر می‌شوید. شما را در خوزستان دیدم که در سختی بودید تا مردم آسیب نبینند. درود بر شما بسیجیان که مشعل‌های آزادی ملت ما در دستان شما است شما اصحاب و یاران امام خامنه‌ای هستید.

فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز بیش از همیشه انقلاب نیازمند بسیج است. هرچه می‌توانید به مردم عزیز خدمت کنید. ما پیشمرگ این مردم هستیم. ۴۲ سال از انقلابمان گذشته است و همچنان شما امید را به خانه‌ها می‌آورید و نور اطمینان به نظام را در قلب‌ها روشن می‌کنید.
هر عملی که برای خدمت به مردم انجام می‌دهید، یک جهاد بزرگ است. ما همه لوازم بزرگ بودن را داریم و یکی از آن‌ها هم دشمنی خطرناک و بزرگ است. ما، چون برای غلبه بر دشمنان آرایش گرفته ایم همانطور قدرت سازی می‌کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: شما عزیزان در پایگاه‌های بسیج، امروز پرچمدار این جهاد مقدس هستید و امروز به جایی رسیدیم که از برجام بی‌نیاز شدیم و بی‌نیازی از رفع تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد. تا وقتی اینگونه هستیم شکست نمی‌خوریم و پیروی سکه رایج ملت ایران است. دشمنان ما در رویا‌های بزرگی بودند، اما همه آن‌ها را فراموش کرده‌اند. امروز مراقبند از ما شکست‌های سنگین‌تر نخورند. ما آموختیم دشمن در چارچوب سلطه عمل می‌کند و حتی وقتی در دایره دوستی او هستیم بازهم دشمنی می‌کند. نظام استکبار بر اساس جنگ و غارت شکل گرفته است و شما آرزو‌های دشمن را خاموش کردید. مطمئن باشید با انسجام و وحدت به همه آرزوهایمان خواهیم رسید.



کلمات کلیدی


captcha