نخستین تعاونی گردشگری کشورآغاز به کارکرد/تیموری: صاحبان فکر،ایده و ابتکارعمل به تقویت همبستگی کمک کنند/عادلی نیا:هدف ما رونق بخشی به صنعت گردشگری است
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 11:34:07


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 51513 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۲۲:۴۳                 میراث فرهنگی و گردشگری

نخستین تعاونی گردشگری کشورآغاز به کارکرد/تیموری: صاحبان فکر،ایده و ابتکارعمل به تقویت همبستگی کمک کنند/عادلی نیا:هدف ما رونق بخشی به صنعت گردشگری است


ایرانیان_ ولی تیموری معاون گردشگری گفت:نیاز به همدلی داریم و باید آنهایی که صاحب فکر،ایده و ابتکارعمل هستند کمک کنند همبستگی را تقویت و برای هم دلسوزی کنیم.حس همبستگی و تعلق رابین خانواده گردشگری و صنفی بالاببریم.


نخستین تعاونی گردشگری کشورآغاز به کارکرد/تیموری: صاحبان  فکر،ایده و ابتکارعمل به تقویت همبستگی کمک کنند/عادلی نیا:هدف ما رونق بخشی به صنعت گردشگری است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری ایرانیان ،آئین افتتاحیه نخستین تعاونی گردشگری «تامین نیاز شرکت‌ها و موسسات خدمات گردشگری»کشور ضمن رعایت پروتکل بهداشتی با حضور ولی تیموری معاون گردشگری وزارت گردشگری و میراث فرهنگی ، مدیران شرکت های حوزه گردشگری ، هتلداری و تورگردانان رسمی کشوری صبح امروز برگزار گردید.

نادرعادلی نیا رئیس هیئت مدیره نخستین تعاونی گردشگری در ابتدای این آئین گفت:فروردین ۱۳۹۸تعاونی گردشگری را به ثبت رساندیم و قراراست حرکت های بزرگی را به همت ۲۰ آژانس و صنف گردشگری آغاز کنیم تا بتوانیم به دفاتر حوزه گردشگری که در شرایط مناسبی نیستند رونق ببخشیم.
وی افزود:هدف اصلی ما سرپا نگهداشتن پنج هزار آژانس است و امیدواریم گامهای مثبتی را با کمک همدیگر برداریم.

آقای دستمالچی عضو هیئت مدیره تعاونی گردشگری نیز طی سخنانی  اظهارداشت ؛این تعاونی با حضور بیست شرکت مطرح در قالب جلسات متعدد به مسائل،مشکلات و نیازهای صنف پرداخت.امیدواریم اعضای تعاونی را به ۱۵۰ برسانیم که این حرکت نیازمند همکاری تنگاتنگ مجموعه هتلداران ،جامعه تورگردانان و جامعه گردشگری الکترونیک است.

بهاره حبیب زاده مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ابرش پرواز آریایی نیز گفت :این تعاونی نتیجه تلاش دوساله است که اکنون به ثمر نشسته و فعالیت خود را آغاز می کند.
وی افزود:رویکرد ما این بود که آژانس کوچک و بزرگ همه در کنار هم و با تعامل به سمتی حرکت کنیم که آرزوی همه ما از ۱۵ سال قبل بود .صنعت گردشگری چهارمین صنعت بعداز نفت است اما می تواند اولین باشد و این رتبه بدست نمی آید جز همراهی و تعامل یکدیگر .
حبیب زاده ادامه داد:ثروت باید بین همه پخش شود و همه امید ما این است که به این نقطه برسیم.

رضایی عضو دیگر هیئت مدیره شرکت تعاونی گردشگری نیز گفت :هیچ رقابتی با هیچکس نداریم ،فقط ودفقط ایده ما همکاری و همفکری در جهت رونق بخشیدن به گردشگری است.

مشاور حقوقی این شرکت تعاونی  نیز گفت :یکی از موضوعات مهم اختلافات مجموعه های گردشگری است که در قالب پرونده به دادگاهها ارسال و رسیدگی می شود که اساسا دادگاه مرجع تخصصی در این حوزه نیست که ما برای این موضوع اتاق داوری تخصصی گردشگری تشکیل دادیم تا اختلافات بین آژانسهای هواپیمایی و...به عنوان مرجع تخصصی حقوقی اختلافات را رسیدگی و حل کند.

جمشید حمزه زاده رئیس هتلداران کشور نیز در ادامه بیان داشت:افرادی  بعضا هم ناسالم اقدام به فعالیت غیرمجاز درحوزه تورگردانی و گردشگری نموده اند که متاسفانه حیثیت دستگاههای گردشگری را نیز خدشه دارمی کنند.
وی افزود:افرادی  در منزل خود یک سامانه راه اندازی کرده اند و رزرو تور انجام می دهند و نظارتی هم وجود ندارد که این اقدام باعث می شود ما نیز زیر سوال برویم.

حمزه زاده گفت:وجود چنین شرکت ها و تشکل های تعاونی گردشگری به سالم سازی صنف، تاسیسات گردشگری و فضای رقابتی سالم و جدید که منجر بشود به توسعه گردشگری ،کارکنان و مشتریان ،اقدام مبارکی است و در این برهه به این مسایل کمک بزرگی است.
حمزه زاده ادامه داد:ما نیز به عنوان بخشی از جامعه گردشگری تعامل بهتری خواهیم داشت و به سایر شرکت های دارای مجوز در جهت توسعه گردشگری همدلانه کمک خواهیم کرد.

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت گردشگری و میراث فرهنگی نیز طی سخنانی در این آئین اظهارداشت :در صنعت گردشگری قانونمان توسعه گردشگری،ایرانگردی و جهانگردی است.
وی در ادامه گفت:آغاز فعالیت شرکت تعاونی گردشگری در چنین شرایط خاص کرونایی یک نعمت و برکاتش بیش از همیشه است.
تیموری افزود:وقتی خبر چنین حرکتی را شنیدم به دوسال قبل برگشتم که اوضاع بهتری نسبت به شرایط فعلی داشتیم و به دنبال راهکاررو ابتکاری بودیم که تاسیسات گردشگری ما را درگیرکند.
وی گفت:اکنون نیز سفر هست اما ما را درگیر نمی کند و هر کسی بصورت شخصی و مستقل کار خود را انجام می دهد و عموما هم حاشیه هایی را ایجاد می کند.
معاون گردشگری ادامه داد: در آن مقطع صحبت از پکیج سفر بود که همه از آن بسته های برنامه ریزی شده استفاده کنند.

این مقام مسئول در حوزه گردشگری گفت :به تدریج باید فرهنگ سفرهای داخلی را تغییر دهیم که جرقه های اولیه با عنوان بهتر و رسمی تر به بار نشسته است ،ایده کنارهم باشیم باید اجرایی شود ،تاکنون اعضای خانواده گردشگری کنار هم نبوده اند .مصداق کنارهم بودن هم پکیج است.

تیموری ادامه داد:عنصر اصلی سفر یک پکیجی است که همه در آن منافع خودرا داشته باشند اما لازمه اش تشکیل چنین تشکل ها و گروههایی است که همه رادور خود جمع کند.

معاون گردشگری گفت:در حال حاضر درگیر یک بحران جهانی هستیم البته قبل از این بحران ما مشکلات تحریم و ساختارهای داخلی هم داشتیم که این بحران  شرایط مارا شدیدترکرده است.

وی ادامه داد:ما هیچ ساختاری برای مدیریت بحران نداریم که یک بخش آن دولت است اما اصناف نیز باید برای حل مشکلات خود ، پیش بینی گذر از شرایط بحران را اندیشیده و برنامه داشته باشند.

تیموری گفت:وضعیت فعلی صنعت گردشگری را به هیئت دولت گزارش داده ایم و دولت نیز از شرایط بوجود آمده متاسف است .
وی افزود:در شرایط کرونا ۵۰۰ میلیون شغل از بین رفته و ۳۲۰ میلیارد دلار خسارت به صنعت گردشگری وارد شده و ۹۸ درصد سفرهای بین المللی کنسل شده که این یک بحران است و ما باید آمادگی داشته باشیم.

معاون گردشگری بیان داشت:نیاز به همدلی داریم و باید آنهایی که صاحب فکر،ایده و ابتکارعمل هستند کمک کنند همبستگی را تقویت و برای هم دلسوزی کنیم.حس همبستگی و تعلق رابین خانواده گردشگری و صنفی بالاببریم.
وی ادامه داد:با توجه به اینکه عضوستادمقابله با کرونا هستیم پیشنهاد بسته جداگانه گردشگری به ستاد ارائه دادیم و گفتیم شرایط صنعت گردشگری متفاوت است و به همین دلیل بمدت یکسال اداره مالیات و بیمه و عوارض سراغ ما نیایند تا بتوانیم خودمان را سرپا نگهداریم .
تیموری درپایان سخنان خود گفت:با نیروی انتظامی سازکاری را تحت عنوان سامانه سبک گشت هماهنگ کردیم تا با اجرایی شدن این سامانه  از شر آفت تور و و راهنمای غیر مجاز نجات پیدا کنیم.



کلمات کلیدی


captcha