معیشت مردم دغدغه نخست اقتصاد کشور
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 20:58:14


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 49727 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۲۰:۲۶                 اقتصاد کلان و بودجه

معیشت مردم دغدغه نخست اقتصاد کشور


ایرانیان_رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دغدغه اول ما در شرایط کنونی باید معیشت و اقتصاد کشور باشد زیرا مردم امروز به دنبال حل مشکلات اقتصادی هستند.


 معیشت مردم دغدغه نخست اقتصاد کشور

به گزارش شبکه خبری ایرانیان،آقای محمدباقر قالیباف در آیین بهره برداری بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور با اشاره به اینکه وضع اقتصادی کشورمان خوب نیست، گفت: مردم خوب ما در حوزه اقتصاد حالشان خوب نیست در برخی مواقع مواردی را می‌شنویم و می‌بینیم که‌ ای کاش نشنویم و نبینیم.
وی افزود: واقعیت تلخی است که این روز‌ها در رسانه‌ها خبر‌ها حاکی از پشت بام نشینی است و امروز دغدغه جدی بخش قابل توجهی از مردم ما در حوزه مسکن است.
رئیس مجلس گفت: وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزاران مردم این است که دغدغه اول و آخر ما در این مقطع باید توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد و مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و به تعبیری دعوای حیدری نعمتی را قبول نمی‌کنند.
وی ادامه داد: مردم امروز از همه ما یک توقع دارند این که کار را صادقانه انجام دهیم، خوب کار انجام دهیم و کار خوب انجام دهیم تا بتوانیم مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.
آقای قالیباف تاکید کرد: مردم ما مردمی قانع هستند همین که این حس در آن‌ها بوجود آید و این امنیت روانی در آن‌ها باشد که ما به درستی داریم مدیریت و تلاش می‌کنیم و آن‌ها در زندگی شان این نکته را لمس کنند ممنون مدیران خواهند بود در غیر این صورت از ما راضی نخواهند بود.
رئیس مجلس گفت: امروز باید در کمترین زمان ممکن با بیشترین تأثیرگذاری در همه جغرافیای کشور با شفافیت و عدالت نابسامانی‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کنیم و زمانی که از اقتصاد دیجیتالی سخن می‌گوییم یعنی فرصت بزرگی در اختیار ماست که جبران عقب ماندگی‌های گذشته را انجام بدهیم و راه کوتاهی را طی کنیم و به بزرگترین دستاورد‌ها برسیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بر حمایت از فعالان اقتصادی به ویژه تحصیلکردگان آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال، تاکید کرد.
آقای محمدباقر قالیباف افزود: اگر غفلت کنیم، طبیعتا فاصله ما نسبت به بقیه دنیا یک شکاف دیجیتالی و عقب ماندگی ما هم از بقیه دنیا بیشتر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین هم یک فرصت بزرگ برای ماست که گذشته را جبران کنیم و هم امروز باید با سرعت بیشتری به پیش برویم و هم در حقیقت یک خطری است که اگر از آن غفلت کنیم آسیب بزرگی حتما به ما خواهد رسید.
وی افزود: در کشورمان می‌توانیم به دو صورت نگاه کنیم، یک نگاهی که جوانان کشور را که امروز در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند آن را یک تهدید ببینیم، و از یک منظر دیگر هم که امروز می‌توانیم ببینم، نیروی جوان نیروی تحصیلکرد و آشنا به فضای اقتصاد دیجیتالی بزرگترین سرمایه این عرصه است.

آقای قالیباف گفت: امروز دنیا برای چنین ظرفیت و منابع انسانی لحظه شماری می‌کند، ما جزو ۵ یا ۱۰ کشوری هستیم که چنین ظرفیت نیروی انسانی داریم که می‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی افزود: می‌خواهم بگویم که مجلس یازدهم در حقیقت نگاه و مسیرش این است که در این راه به همه عزیزانی که چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک و چه روستایی که در روستا نشسته با صنایع دستی می‌خواهد خودش را به بازار جهانی معرفی کند و هنرش را نشان دهد و عرضه کند و اقتصاد و فرهنگش را منتقل کند، کمک کنیم و در خدمت همه این‌ها هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من به عنوان یک خدمتگزار و مدیر تا قبل از اینکه بعنوان نماینده مردم عزیز وارد مجلس شوم، واقعا بعنوان یک مدیر این را حس کردم، همان روز‌های اول که در ابتدای این قرن بیست و یکم و در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که من توفیق خدمت در مجموعه نیروی انتظامی را داشتم به اهمیت این موضوع پی بردم که در مدیریت، شفافیت، سلامت، سرعت و در خدمت و در کوچک سازی و کارآمد سازی چه اثر عظیمی این کار دارد.
وی به آثار سامانه پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: در آغاز خدمات گذرنامه و گواهی نامه و خدمات پلیس + ۱۰ آنقدر مقاومت در این مسیر برای این کار در آن زمان بود، اما شما دیدید که مردم چگونه توانستند با یک تلفن از خانه هایشان امنیت خودشان را در شهر و روستا، بدست بیاورند و زن و مرد و پیر و جوان این خدمات را دریافت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما دیدید که در شهرداری تهران چه اتفاقی افتاد و حتی در حوزه زیرساخت، تهران ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشت، ولی امروز شهر تهران بیش از ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری دارد.
آقای قالیباف افزود: این ظرفیت بزرگی در حوزه زیرساخت است و همه شهر‌ها می‌توانند این مسیر را طی کنند.
وی گفت: این نگاه و این باور، باید آسیب جدی اقتصادی را بتواند حل و فصل کند و پیش برود.
تاکید رئیس مجلس بر صیانت از حریم خانواده در فضای مجازی


رئیس مجلس شورای اسلامی بر اعمال راهکار‌های لازم برای صیانت از حریم امنیت اخلاقی خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تاکید کرد.
آقای محمدباقر قالیباف در ادامه اظهاراتش در مراسم بهره برداری از بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، موفقیت در هر کاری را منوط به همدلی و همزبانی مسئولان دانست و افزود: همه می‌دانیم که اگر رفتاری خارج از قانون و وظایف مان در ساختار‌های پیش بینی شده بخواهیم انجام دهیم، باید از قوانین تبعیت کنیم و به آن احترام گذاریم.

وی اضافه کرد: حتی اگر طبق دیدگاه مان احساس می‌کنیم که قانون نیاز به اصلاح دارد و ممکن است جایی خلاء قانونی وجود داشته باشد، حتماً به سرعت در مجلس شورای اسلامی در خدمت دوستان هستیم.
آقای قالیباف تاکید کرد: در مجلس یازدهم، هر تصمیمی باید بدون استثنا بر ۴ رویکرد شامل شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی مبتنی باشد که همه این رویکرد‌ها مبتنی بر فضای مجازی و به معنی اصلاح فرآیندها، جلوگیری از فساد، ارتقاء سطح مدیریت و اثرگذاری است.

رئیس مجلس، اقتصاد مقاومتی را معادل اقتصاد مردمی دانست و افزود: مردمی سازی اقتصاد یعنی اقتصاد دیجیتالی که لازمه اش آن است که بتوانیم در همه عرصه ها، اعم از بخش خصوصی، دولت و شورای عالی فضای مجازی به عنوان نهاد سیاستگذار و ناظر، کار‌ها را پیش ببریم.
وی همچنین با اشاره به آسیب‌های ناشی از همه گیری بیماری کرونا برای بخش‌های مختلف، گفت: البته شیوع این بیماری، فرصت بزرگی را نیز ایجاد کرد چنان که این جلسه و بسیاری جلسات دیگر را به طور تصویری برگزار می‌کنیم و اگر بسیاری کسب و کار‌ها تعطیل شد، کسب و کار‌های دیگری رونق یافت که به آن کسب و کار‌ها کمک می‌کند و باید از این فرصت‌ها در بالاترین حد ممکن استفاده کنیم.

آقای قالیباف تاکید کرد: در اینجا به موضوع شبکه شاد اشاره شد و اینکه در صورت ادامه شیوع کرونا، حتماً موضوعات آموزشی ما یکی از زیرساخت‌هایی است که باید پیگیری کنیم به ویژه آن که در این عرصه عدالت آموزشی مهم است.
وی گفت: در حالی در شبکه شاد خدمات آموزشی ارائه می‌کنیم که هنوز بخش قابل توجهی از مردم در روستا‌ها و حتی در برخی شهر‌ها و حاشیه‌های آن، امکان داشتن تلفن همراه هوشمند را ندارند.

رئیس مجلس افزود: البته معلوم نیست که اگر هم این وسیله را در اختیار داشته از آسیب‌های آن در امان باشند و به همین علت حتماً نیازمند آن هستیم که در این حوزه از حریم خانواده‌ها صیانت کنیم که البته روش‌های فنی متعددی برای این کار وجود دارد که ممکن است از سیم کارت تا محتوا را در بر گیرد.



کلمات کلیدی


captcha