برگزاری هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی/معرفی و تبیین فرهنگ رضوی ،سبک زندگی ایرانی و اسلامی
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 14:10:07


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 44501 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۶:۲۳                 رسانه و مطبوعات

برگزاری هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی/معرفی و تبیین فرهنگ رضوی ،سبک زندگی ایرانی و اسلامی


ایرانیان_محمدصادق افراسیابی با تشریح ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی و رسانه ای، گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت های فضای مجازی و به ویژه نرم افزارهای داخلی کمال استفاده را برای تولید و ترویج محتوا درباره فرهنگ رضوی داشته باشیم.


برگزاری هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی/معرفی و تبیین فرهنگ رضوی ،سبک زندگی ایرانی و اسلامی

نشست رسانه ای هفتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی صبح روز یکشنبه سوم آذر با حضور جمعی از اصحاب رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمدصادق افراسیابی روز یکشنبه در ابتدای این نشست با تشریح ابعاد مختلف این رویداد بزرگ معنوی و رسانه ای، گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت های فضای مجازی و به ویژه نرم افزارهای داخلی کمال استفاده را برای تولید و ترویج محتوا درباره فرهنگ رضوی داشته باشیم.
وی تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر و تولید محتوا با رویکرد ارزشی،دینی و انقلابی در فضای مجازی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بهره گیری از آموزه های قرآن کریم، احادیث اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) و سخنان و آثار بزرگان، صاحبنظران، اندیشمندان و هنرمندان برای تولید و انتشار آثار مناسب در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای فرهنگی، هنری و رسانه ­ای در زمینه ارزش های اخلاقی (صداقت، امانتداری، کرامت انسانها، حفظ آبروی افراد، رزق حلال و...) و ضد ارزشهای اخلاقی ( دروغ، خیانت در امانت،‌ تهمت و افترا، حرامخواری و..) را از موضوعات این دوره جشنواره عنوان کرد.

افرسیابی گفت: ارزشهای اجتماعی (روابط اجتماعی، روابط خانوادگی، روابط با گروه دوستان، وقف، کار و تولید، مسئولیت پذیری، محیط زیست و...)، ارزشهای حاکمیتی (اهداف نظام اسلامی، عدالت، رسیدگی به امور مردم، روابط متقابل مردم و مسئولان و...)، زیارت (زیارت عارفانه، خاطرات سفر زیارتی، دلنوشته های زیارت، واگویه های زیارت، زیبایی و معنویت حرم مطهر، شفاعت، نماز و نیایش و...) از دیگر موضوعات این دوره جشنواره هستند.

دبیر تخصصی هفتمین دوره جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی درادامه سخنان خود اظهار داشت: این جشنواره سعی شده اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم از این روهشت شبکه اجتماعی که مخاطبان بیشتری در کشور دارند، برا یاین منظور انتخاب شدند تا افراد ویدیو، عکس ها، دست نوشته ها و آثار هنری خود را با موضوع فرهنگ رضوی در این هشت شبکه با هشتک رضا جان، امام رئوف و امام مهربان به اشتراک بگذارند و به این شکل در جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی شرکت کنند.

افراسیابی با بیان اینکه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی یک حرکت نو در کشور است، ابراز امید داری کرد: این رویداد معنوی و رسانه ای مقدمه ای برای کارها و فعالیت های جدید در کشور شود تا  جشنواره ها و اینگونه رویدادها را به سمت ایجاد یک پویش سوق دهیم.

به گفته این مدرس دانشگاه، مسئله مهم اطلاع رسانی جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی است که به خوبی صورت بگیرد بنابراین همه ما متوسل به وجود آقا امام رضا (ع) می شویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های ما در جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی این بود که هدف کمی برای این جشنواره مشخص کنیم.

افراسیابی ادامه داد: اگرآثارو محتوای دیجیتال در فضای مجازی با محوریت امام رضا(ع) از ابتدای آذر امسال تا اول آذر سال ۹۹ به حدود ۱۰ برابر برسد این یعنی یک موفقیت برای ما محسوب خواهد شد چراکه این مسئله یک فعالیت چند سویه است که همکاری رسانه ها را نیز می طلبد.

به گفته وی، اینستاگرام در حال حاضر تاثیرگذاری مهمی در جهان دارد ازاین روتوصیه شده که شرکت کنندگان آثار خود را علاوه در شبکه های داخلی در اینستاگرام هم به اشتراک بگذارند تا فضای اینستاگرام هم رضوی شود.

معاون فرهنگ سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه ه ای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نگاه این وزارتخانه، نگاهی ایجابی است چراکه براین باوریم تا زمانی که بستری در کشور وجود دارد، باید از آن استفاده بهینه کرد و گام های رو به جلو در معرفی فرهنگ رضوی به دنیا برداریم.

به گفته این مدرس دانشگاه،در برخی از حوزه ها ظرفیت معرفی سبک زندگی ایرانی اسلامی به وفور وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

    وی درعین حال با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در معرفی و تبیین فرهنگ رضوی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تاکید کرد: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی فقط با همکاری ارشاد و بنیاد ملی امام رضا نمی‌تواند موفق باشد و نیازمند همکاری رسانه‌ای در این زمینه است.

دبیرهفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نیز در این نشست با اشاره و تشریح جزئیات این جشنواره اظهار داشت: فضای مجازی امکان و ظرفیتی برای گسترش تبادلات فرهنگی در سطح دنیا به وجود آورده  که باید ایجابی به این موضوع نگریست و از نگاه سلبی پرهیز کرد.

محمدحسین اسماعیلی در ادامه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره استفاده و اهمیت فضای مجازی در عصر کنونی اشاره کرد و گفت: این تأکیدات معظم له بیانگر ضرورت بهره برداری از حداکثر ظرفیت‌ها برای انتقال فرهنگ ایرانی- اسلامی  به دنیاست از این رو چنانچه در این فضا نتوانیم با نگاه فعالانه حرکت کنیم، بطور یقین  بازنده خواهیم بود.

وی نیز با اشاره به روند برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان فضای مجازی در ترویج مفاهیم دینی، تجلیل از تولید کنندگان آثار با رویکرد ایرانی- اسلامی و تولید محتوا با رویکرد رضوی ایرانی- اسلامی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین، گفت: با برگزاری این جشنواره قصد داریم رقابت فرهنگی در میان اقشار مردم به وجود بیاید.

دبیر هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در ادامه رویکرد مردم محوری را از ویژگیهای این دوره جشنواره عنوان کردو گفت:  منابع و موضوعات این جشنواره با بهره گیری از قرآن، احادیث به ویژه امام رضا(ع)، صاحبنظران، هنرمندان و نویسندگان خواهد بود.

 اسماعیلی افزود: تولید کنندگان محتوا می‌توانند آثارشان را با موضوعات ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت امام رضا با هشتک‌های امام رضا، رضا جان، امام رئوف در قالب‌های متنوع عکس نوشته، متن، گرافیک، اینفوگرافیک، ویدئو، پویانمایی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی ادامه داد: معیارهای ارزیابی داوران، کیفیت آثار، میزان بازدید، دیدگاه‌ها و کامنت‌ها و غنای محتوایی آثار خواهد بود و تولید کنندگان محتوا تا اول بهمن ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: برای برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف جوایز مادی و لوح‌های تقدیری در نظر گرفته خواهد شد و متقاضیان شرکت در این جشنواره تا اول بهمن‌ماه، فرصت دارند تا ثبت نام‌شان را تکمیل کنند. ثبت‌نام از طریق تارنمای شمس‌توس به نشانی ghazvin.shamstoos.ir انجام می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دبیرخانه جشنواره پس از داوری اولیه، آثار مناسب به مرحله نهایی خواهند رسید و پس از داوری نهایی در ۲۶ بهمن ماه در استان قزوین همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) طی آئین اختتامیه از برترین‌ها قدردانی خواهد شد.
در پایان این نشست با حضور مسئولان و دست اندرکاران جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی، از پوستر جشنواره رسانه‌های دیجیتال رونمایی بعمل آمد.



کلمات کلیدی


captcha