«روحانی» و «لاریجانی» سخنرانان مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس بین‌المللی وحدت/ پخش زنده اجلاس در بیش از 10 شبکه خارجی
تاریخ: ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 17:17:46


https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

https://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 35992 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۶:۰۳                 سایرحوزه ها

گزارش کامل از نشست شورای مشاوران مجمع تقریب؛

«روحانی» و «لاریجانی» سخنرانان مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس بین‌المللی وحدت/ پخش زنده اجلاس در بیش از 10 شبکه خارجی


ایرانیان_نشست هیأت عالی شورای مشاوران دبیر کل مجمع تقریب، ظهر امروز با حضور آیت الله ارکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.


«روحانی» و «لاریجانی» سخنرانان مراسم افتتاحیه و اختتامیه اجلاس بین‌المللی وحدت/ پخش زنده اجلاس در بیش از 10 شبکه خارجی

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، نشست هیأت عالی شورای مشاوران دبیر کل مجمع تقریب، ظهر امروز با حضور آیت الله ارکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، معاونین بخشهای مختلف مجمع تقریب و جمعی دیگر از مسؤولین  اصلی کنفرانس وحدت برگزار شد و نقطه نظرات حاضرین برای برگزار شدن هرچه بهتر کنفرانس مطرح شد؛مشروح این نشست را در زیر می خوانید:

کنفرانس وحدت مانور قدرت در برابر آمریکا است

آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در نشست هیأت عالی شورای مشاوران دبیر کل مجمع تقریب، اظهار داشت: کنفرانس وحدت امسال در شرایط ویژه‌ای برگزار می شود چراکه تلاشهای زیادی صورت گرفت تا از برگزاری آن جلوگیری به عمل آید.

آیت‌الله اراکی افزود: تلاشهای صورت گرفته برای عدم برگزاری کنفرانس، با همت دوستان و نظرخواهی که از دستگاههای مرتبط گرفته شد، نتیجه ای در بر نداشت.

وی تأکید کرد: کنفرانس وحدت، مانور قدرت در برابر آمریکاست و اگر به خوبی برگزار شود، نوعی پیروزی است؛ شخصیتهای بزرگی که از کشورهای مختلف می آیند، در واقع با ایران اعلام همبستگی می‌کنند و از سوی دیگر کشور را از نزدیک می‌بینند که اوضاع رو به راه است و آنچنان که دشمنان می‌گوید، آشفته نیست؛ البته درست است که مردم با فشارهای اقتصادی مواجه هستند، ولی این طور نیست که کشور از هم پاشیده شده باشد.

 آیت الله اراکی اظهار داشت: ما انتظار داریم، که همه بخشها حضور فعالی در کنفرانس داشته باشند و فقط به برگزاری کمیسیون‌ها و اجلاس‌های این کنفرانس اکتفا نشود از این رو گفت‌وگو با تک تک میهمانان شاید ثمره ای مهم‌تر از خود کمیسیونها داشته باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب، همچنین بر نقش مهم رسانه و تبلیغات در  اثر بخشی کنفرانس، قبل و بعد از برگزاری آن تأکید کرد و گفت: بخش اعظم کار ما مربوط به رسانه است.

آیت الله اراکی در پایان ابراز امیدواری کرد، کنفرانس وحدت امسال به خوبی برگزار شود و نسبت به سالهای قبل ثمره بهتری در بر داشته باشد.

پخش زنده اجلاس بین‌المللی وحدت در بیش از 10 شبکه خارجی

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل پورهواشمی مدیرعامل خبرگزاری تقریب نیز در این نشست اظهار داشت: در کنفرانس وحدت موضوع رسانه امر بسیار مهمی است که از این رو  این ظرفیت عظیم در فضای بین‌الملل باید انعکاس خوبی داشته باشد.

پورهواشمی با اشاره به پخش زنده مراسم در بخش صداوسیما و همچنین پوشش زنده نشست برخی کمیسیون‌های تخصصی تصریح کرد: در برنامه‌های کارشناس‌محور و برنامه های اجتماعی صداوسیما از ظرفیت مشاورین استفاده خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری تقریب همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت اهل سنت در شبکه‌های استانی گفت: بیش از ۱۰‌شبکه خارجی به صورت مستقیم اجلاس بین‌المللی وحدت را پخش زنده خواهند کرد.

وی یادآور شد: در بخش روزنامه و رادیو و شبکه‌های مجازی نیز رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و از سوی دیگر بیش از ۴۰ نفر از شخصیت‌ها و نخبگان گفت‌وگوهای تبیینی در این زمینه داشته‌اند.

برگزاری سه کمیسیون با موضوع فلسطین در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی

"محمدحسن تبرائیان" مشاور ویژه و دستیار ارشد دبیرکل مجمع تقریب که مسؤولیت هیأت علمی کنفرانس وحدت را نیز بر عهده دارد، در نشست هیأت عالی شورای مشاوران دبیر کل، گفت: هیأت علمی کنفرانس طی پنج جلسه در خصوص محور کنفرانس وحدت امسال «قدس، محور وحدت امت» به بحث و تبادل نظر پرداخته و محورهای فراخوانی را برای مقالات مشخص کردند.

وی در ادامه افزود: مقالات تصویب شده برای ارائه در کنفرانس وحدت که توسط خود آیت الله اراکی نیز رؤیت شده است، به سه زبان فارسی،عربی و انگلیسی در کنفرانس ارائه خواهد شد.

تبرائیان افزود: از جمله برنامه های هفته وحدت و اجلاس وحدت امسال، برگزاری کمیسیونهای ده گانه است که نسبت به سالهای قبل کم سابقه است؛ رونمایی از کتابهای تألیفی مجمع تقریب، نکوداشت شخصیتهای تقریبی، نشست 40 سالگی انقلاب، جشنواره رسول اکرم(ص) نیز  از دیگر برنامه های هفته وحدت امسال هستند.

مسؤول هیأت علمی کنفرانس وحدت اظهار داشت: در کنفرانس وحدت امسال، با توجه به اهمیت موضوع فلسطین، برگزاری سه کمیسیون با همین مضمون در نظر گرفته شده است که  شامل کمیسیون فلسطین و حق بازگشت، کمیسیون فلسطین و معامله قرن و کمیسیون فلسطین و قدس شریف است. پ

وی گفت: قطعا در این کمیسیونها در مورد یهودی سازی قدس، انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، راهپیمایی های بازگشت، معامله قرن و .. بحث و تبادل نظر خواهد شد و انشاء الله تصمیماتی که اتخاذ می شود در بیانیه کنفرانس نیز خواهد آمد.

تبرائیان افزود: از دیگر برنامه‌های کنفرانس امسال، کمیسیون اتحادیه علمای مقاومت و نشست کمیته مساعی حمیده که با حضور وزرای خارجی برخی کشورها و تلاشهای منوچهر متکی برگزار خواهد شد، است.

حضور هزار مدعو در افتتاحیه اجلاس

"حسن مهدی پور" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسؤول ستاد اجرایی کنفرانس وحدت  هم در این نشست، گفت: از حدود 5 ماه پیش، ستاد اجرایی کنفرانس وحدت تشکیل شد و عناصر مؤثر در برگزاری کنفرانس، با بهره گیری از کنفرانس سالهای گذشته، تمام مشکلات ریز برگزاری کنفرانس را  مورد بررسی قرار دادند.

وی با اعلام اینکه، این کنفرانس در تاریخ سوم تا پنجم آذر ماه در تهران برگزار می شود، گفت: کنفرانس در سالن اجلاس سران و با سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور کشورمان آغاز خواهد شد و سپس دیگر شخصیت‌های سیاسی، مذهبی در مراسم افتتاحیه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

مهدی پور با بیان اینکه کنفرانس امسال بر عکس تصور با استقبال وسیعی از سوی میهمانان خارجی مواجه شده شده است، گفت: در کنفرانس امسال حدود 200 میهمان داخلی و 200 میهمان خارجی خواهیم داشت؛ هزار نفر مدعو نیز در جلسه افتتاحیه کنفرانس، امسال حضور خواهند داشت.

وی با اعلام اینکه "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران مراسم اختتامیه این کنفرانس در سالن همایشهای صدا و سیما خواهد بود، اظهار داشت: در نشست اختتامیه با حضور بزرگان نظام،  از برخی شخصیتهای تقریبی مهم جهان اسلام  نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

مهدی پور همچنین از برگزاری جشن میلاد رسول اکرم (ص) در حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی، دیدار میهمانان کنفرانس با مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و حضور آنها در حرم امام خمینی(ره) و ادای احترام به مقام شامخ ایشان، در روز دوم کنفرانس خبر داد.

نیمی از میهمانان خارجی اجلاس وحدت از چهره های جدید هستند

همچنین "حسین شیخ الاسلام" معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب در نشست مذکور اظهار داشت:فرصت کنفرانس وحدت امسال، فرصت جالب و خاصی است، چرا که هیچ وقت درگیری بین ما و آمریکا در این حد نبوده است.

وی افزود: این کنفرانس فرصت خوبی برای پیشبرد خط ما در فعالیتهای لابی گری یا به عبارتی گروه فشار است  و می‌توان در مورد مسائل مختلف جهان اسلام، از جمله به نمایش گذاشتن مظلومیت مردم یمن بحث و تبادل نظر کرد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه مسأله فلسطین، هیچ گاه به اندازه امروز مهم نبوده است، گفت: این روزها بحث معامله قرن، انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف، بسته شدن دفتر ساف در آمریکا، قطع کمک آمریکا به آنروا، یهودی سازی و ... داریم که مطرح شدن هر یک از این موضوعات در کنفرانس وحدت امسال، جایگاه و اهمیت خاص خود را دارد.

وی همچنین بر اهمیت پرداختن به مسائل کشورهایی چون، افغانستان، لبنان، سوریه و عراق در کنفرانس وحدت، تأکید کرد.

شیخ الاسلام با اعلام اینکه تا کنون 163 نفر از میهمانان خارجی، موافقت خود را برای حضور در کنفرانس اعلام کرده اند، تأکید کرد: نیمی از  این میهمانان از چهره‌های جدید هستند.

اعلام آمادگی کشورها برای حضور در اجلاس وحدت بسیار خوب است

"مهرداد بذرپاش" نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز که در  نشست هیأت عالی شورای مشاوران دبیر کل مجمع تقریب حضور یافته بود، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی محدودیت‌ها مهمانان زیادی برای حضور در اجلاس وحدت لبیک گفته‌اند که بسیار خوب است، اظهار داشت: باید شروط کافی حضور این کشورها را نیز محقق کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه برای هر کشور باید یک معین برای ارتباط گیری تعیین شود، افزود: در حوزه کمک به اقتصاد و همچنین حوزه تحریم و آسیب‌های اقتصادی می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما می‌توانیم برای کمک و دور زدن تحریم‌ها از این ظرفیت استفاده کنیم چراکه دسترسی خوبی برای رفع مشکلات کشور وجود دارد.

انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha