همزمان با مراسم راهپیمایی روز قدس انجام شد؛

قرار کودکانه در رویداد «سلام فلسطین»

اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران همزمان با مراسم راهپیمایی روز قدس، 500اصله نهال زیتون را برای کاشت در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، در رویداد «سلام فلسطین» کودکان حاضر در مراسم راهپیمایی روز قدس،  500 اصله نهال را با دستان کوچکشان در گلدان‏ها کاشتند تا حمایت خود از کودکان مظلوم فلسطین به ویژه غزه را اعلام کنند.

گفتنی است دلیل نامگذاری رویداد«سلام فلسطین» سخنان مقام معظم رهبری در اسفندماه 1402 و در زمان غرس وکاشت نهال از سوی ایشان است که فرمودند:«یکی از درخت‌هایی که غرس کردیم، درخت زیتون است. این به معنای اظهار همبستگی و همدلی با ملت فلسطین است و می‌خواهیم به این مردم مظلوم و عزیز و بسیار مقاوم، از دور سلام بدهیم و بگوییم ما همه جور به یاد شما هستیم.»

شایان ذکر است ، داستان این طرح هم روایت زندگی یک کودک فلطسینی به نام «فادی» است که برای در امان ماندن درخت تنومند زیتون حیاط شان که میراث و یادگار پدربزرگ و پدرش است، شاخه های آن را همراه با نامه به وسیله یک کبوتر به کودکان سراسر دنیا ارسال می‏کند تا آنها این درخت را بکارند و از میراث اجدادی او نگهداری کنند.

لازم به ذکر است که طراحی این رویداد برای ارتباط بیشتر کودکان ایرانی با کودکان فلسطینی و در واقع سلامی است از سوی کودکان ایران به کودکان فلسطین. کودکان ایرانی با هر بار آبیاری نهال‏های کاشته شدهشان، یاد فادی و کودکان فلسطینی را زنده می‌دارند و در طول این رویداد،می‌آموزند تا دنیای آینده را که دنیای فلسطین است، چگونه در دست گیرند.


کد خبر : 85356 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ || دسته بندی : شهری و رفاهی