مشکلات دستگاه قضا نباید موجب کاهش خدمت‌رسانی شود

رئیس قوه قضائیه گفت: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه کارکنان دستگاه قضا برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.


به گزارش جامعه ایده آل، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان بوشهر، با اشاره به مشکلات و تنگنا‌های موجود در مراکز و مراجع قضایی، بیان کرد: تکلیف من و مسئولان ستادی در قوه قضاییه است که مشکلات شما کارکنان و قضات دستگاه قضایی را مرتفع سازیم و من شهادت می‌دهم که مسئولان ستادی قوه قضاییه، تمام وُسع و تلاش خود را برای رفع مشکلات شما به کار می‌برند و توفیقی که تا کنون حاصل شده نیز همین است که می‌بینید

وی افزود: شما کارکنان واحد‌های قضایی و قضات، راه‌حل‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای رفع مسائل و مشکلات موجود ارائه دهید؛ من همواره به مسئولان مرتبط قضایی تاکید دارم که نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی را به مراکز و مراجع قضایی دعوت کنید تا آنها از نزدیک با مسائل و مشکلات واحد‌های قضایی و کمبود امکانات در این واحد‌ها آشنا شوند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به کارکنان واحد‌های قضایی و قضات تاکید کرد: مسائل و مشکلات موجود و کمبود امکانات نباید سبب کاهش انگیزه شما برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به مردم شود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: تحت هیچ شرایطی تکریم ارباب رجوع را فراموش نکنید و در امور خود، انضباط حداکثری داشته باشید.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت و در ادامه از کاهش تعداد ۱۹ هزار پرونده از پرونده‌های مُسن واحد‌های قضایی استان بوشهر در ۱۵ ماه گذشته خبر داد.

مهدی مهرانگیز افزود: پس از بازدید مردادماه سال گذشته رئیس دستگاه قضا از انبار‌های اموال تملیکی استان بوشهر، اقدامات گسترده‌ای در مجموعه قضایی استان در راستای ساماندهی و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در این انبار‌ها صورت گرفت که در نهایت تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۴ هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر به فروش رسید.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز سال جاری تا به امروز یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال تملیکی استان بوشهر فروخته شده است.

در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود پرداختند.


کد خبر : 82912 || تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ || دسته بندی : حقوقی و قضایی