سیاست زدگی نباید بر مسائل علمی و تخصصی سایه بیاندازد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس بار تشخیص علمی مسائل بر دوش مرکز پژوهش‌ها و بار تشخیص سیاسی مسائل بر دوش نمایندگان است و ترکیب این دو می‌تواند مجلس را در ریل اصلی خود قرار دهد.


به گزارش جامعه ایده آل؛ محمد باقر قالیباف در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: بودجه ۱۴۰۳ امروز به مجلس می‌آید و در جلسه علنی فردا (سه شنبه) اعلام وصول می‌شود، روز چهارشنبه نیز کلیات آن در صحن بررسی خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: جهت گیری لایحه بودجه ۱۴۰۳ منطبق با سیاست‌های برنامه هفتم نبود؛ تکلیف دیون دولت به پیمانکاران، رابطه مالی دولت با نفت، پرداخت دیون دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها در لایحه بودجه مشخص نبود.
 
رئیس مجلس گفت: وقتی حرکتی خلاف جهت برنامه هفتم است، محکم می‌ایستیم و این را تکلیف شرعی خود می‌دانیم.
وی  همچنین اظهار داشت: نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در حل مسائل کشور به ویژه در حوزه قانونگذاری و نظارت بی نظیر است.
 
قالیباف با اشاره به سابقه مدیریتی خود در سن ۱۸ سالگی، افزود: خود را مدیون می‌دانم که هیچ گاه از جوانان غفلت نکنم؛ ما از توان جوانان و زنان کشور آن طور که باید و شاید، استفاده نکردیم.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برخواسته از متن و بطن مردم است، اما ما در حوزه مسائل اجتماعی آنطور که باید، ندرخشیدیم و یک جا‌هایی لکنت زبان داشتیم.
 
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: سیاست و سیاست زدگی نباید بر مسائل علمی و تخصصی سایه بیاندازد؛ در مجلس بار تشخیص علمی مسائل بر دوش مرکز پژوهش‌ها و بار تشخیص سیاسی مسائل بر دوش نمایندگان است و ترکیب این دو می‌تواند مجلس را در ریل اصلی خود قرار دهد، اینجاست که مجلس در راس امور قرار می‌گیرد.
 
رئیس مجلس گفت: نقش مرکز پژوهش‌های مجلس در حل مسائل کشور در حوزه قانونگذاری، رصد اجرا و راهبری قوانین، بی نظیر است و قدرت حل مسائل کشور را خواهد داشت.


کد خبر : 81534 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷ || دسته بندی : مجلس و دولت