تقابل و تعامل هوش مصنوعی با خط و زبان فارسی در بیست و ششمین نشست زبان‌شناخت

بیست و ششمین نشست از سلسله نشست‌های زبان‌شناخت با عنوان «تقابل و تعامل هوش مصنوعی با خط و زبان فارسی » دوشنبه 27 آذر ۱۴۰۲ از ساعت ۱3 تا ۱5 به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور سید محمد محمدزاده ضیابری، دبیر کمیسیون هوش مصنوعی و علم داده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، سید محمد محمدزاده ضیابری، که ریاست کارگروه حکمرانی داده و زیرساخت‌های هوش مصنوعی سازمان نصر را نیز بر عهده دارد، با اشاره به رشد سرسام‌آورفناوری و بخصوص هوش مصنوعی در سال‌های اخیراظهار کرد: زبان فارسی با هجمه‌ای اساسی مواجه شده و بیم آن می‌رود در صورت عدم توجه به مباحث فناوری و اثرات فرهنگی آن، به مرور خدشه‌های اساسی و جبران‌ناپذیری به این میراث فرهنگی وارد شود.

مدیرعامل شرکت پردازش هوشمند ترگمان، پاسداری از زبان فارسی را منوط به همکاری مستقیم همه دغدغه‌مندان درحوزه‌های علوم انسانی، زبان‌شناسی، سیاست‌گذاری و علوم مهندسی دانست و خاطر نشان کرد: دیگر نمی‌توان صرفا به فعالیت‌های فرهنگی و متکی به علوم انسانی بسنده کرد.
سید محمد محمدزاده ضیابری دراین نشست به فناوری‌های پردازشی زبانی، مخاطرات آن‌ها و راه‌کارهای تعامل با آن‌ها به جهت کاهش مضرات و افزایش مواهب می پردازد.
 سلسله‌نشست‌های «زبان‌شناخت» درحوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران می‌توانند در این نشست‌ها حضور یابند.


کد خبر : 81522 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ || دسته بندی : ادبیات و نشر