تشکیل نخستین جلسه کارگروه تخصصی شعب خانواده / معاون قضایی دیوان عالی کشور: آسیب‌شناسی پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور و ایجاد رویه واحد در شعب در دستور کار

معاون قضایی دیوان عالی کشور در اولین نشست کارگروه تخصصی ویژه شعب خانواده گفت: حسب دستور ریاست محترم دیوان عالی کشور جهت آسیب شناسی پرونده های وارده به دیوان عالی کشور کارگروه‌های تخصصی ایجاد گردید.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، پیرو دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر آسیب‌شناسی احکام و آرای صادره‌ای که در دیوان عالی کشور نقض می‎شود، اولین نشست کارگروه تخصصی ویژه شعب خانواده با حضور کلیه رؤسای شعب خانواده و برخی از قضات تشکیل شد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا سیدکریمی حسینی معاون قضایی دیوان عالی کشور در این جلسه ضمن خیرمقدم به حاضرین اظهار نمود: با توجه به تخصصی بودن شعب دیوان عالی کشور و حسب دستور ریاست محترم دیوان جهت آسیب شناسی پرونده های وارده به دیوان و همچنین ایجاد رویه واحد در شعب، کارگروه‌های تخصصی ایجاد گردید .

 

وی ادامه داد:  یک سوم از پرونده‌های ارسالی به دیوان عالی کشور که به شعب ارجاع می‌گردد نقض می شود و این به دلیل ایراداتی است که در پرونده‌ها وجود دارد که باید نسبت به این نوع پرونده‌ها در کارگروه‌ها چاره اندیشی شود .

 

گفتنی است : در این جلسه دکتر حسن عباسیان رئیس شعبه هشتم بعنوان رئیس و دکتر افرا رئیس شعبه نوزدهم بعنوان دبیر جلسات تعیین و مقرر گردید جلسات کارگروه روزهای شنبه از دومین هفته هر ماه تشکیل و مصوبات آن به رئیس دیوان عالی کشور گزارش گردد.

 

انتهای پیام/


کد خبر : 80477 || تاریخ : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ || دسته بندی : حقوقی و قضایی