تعطیلی بیش از 20 مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در خلازیر

شهردار منطقه 19 از اجرای بند 20 درخصوص مشاغل آلاینده با هدف تحقق اهداف زیست محیطی و رفاه حال شهروندان خبر داد.


به گزارش جامعه ایده آل به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهدی هدایت شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: 24 مورد از مشاغل تعطیل شده مربوط به مراکز غیرمجاز تفکیک پسماند در محدوده خلازیر هستند که به دلیل خطرات و آسیب های جدی زیست محیطی شناسایی و در پی صدور بند 20 تعطیل و جمع آوری شدند.
همچنین 6 واحد تولیدی پوشاک در خیابان نیایش به دلیل مزاحمت برای شهروندان و آلودگی های صوتی پس از دریافت سه مرحله اخطار و عدم تغییر شغل، تعطیل شدند.
او در ادامه از صدور اخطار به واحدهای تولیدی کفش در خیابان ناحیه 3 اشاره کرد و گفت: در همین راستا 20 مورد از کفش فروشی های این محدوده به دلیل مزاحمت و عدم رعایت تمهیدات آتش نشانی اخطار دریافت کردند.
 شهردار منطقه در ادامه به تشريح گوشه اي از اقدامات اجرايي در راستاي نگهداشت شهر و حفظ محيط زيست از آلودگي حيوانات مضر شهري پرداخت و بيان كرد: طي اقدامات صورت گرفته در راستاي كنترل جمعيت موش ها،672 مورد منافذ فعال و غير فعال شناسايي و طعمه گذاري شد.
در همین راستا 60 دريچه يكطرفه نصب، 75 مورد انسداد و اطلاع رساني لازم نيز به شهروندان درقالب توزيع بيش از 200 بروشور آموزشي صورت گرفته است.
هدایت گشت زنی و جمع آوری سگ های ولگرد را از دیگر اقدمات انجام شده برای نگهداشت شهر عنوان کرد و افزود: طي گشت زني هاي انجام شده  71 قلاده سگ ولگرد در پاسخ به پيام هاي 137 شهروندان منطقه زنده گيري شد.


کد خبر : 64148 || تاریخ : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ || دسته بندی : شهری و رفاهی