اجرای طرح استعدادیابی نو نویسندگان و دانش‌آموزان توسط انتشارات نظری

جامعه ایده آل _جعفر حاجی کریم نظری در تالار ملایک آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ارتباط با طرح استعدادیابی نو نویسندگان و دانش‌آموزان بیان کرد: این طرح یک دهه در مناطق مختلف کشور و با تشکیل مجموعه ای از کارشناسان ، توسط انتشارات نظری در حال اجرا است . هدف از این طرح شناسایی دانش‌آموزان با استعداد و نو نویسنده است، تا افراد مستعد در زمینه نویسندگی بتوانند به جمع اهالی قلم بپیوندند.


به گزارش  پایگاه خبری  جامعه ایده آل ؛جعفر حاجی کریم نظری در تالار ملایک آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ارتباط با طرح استعدادیابی نو نویسندگان و دانش‌آموزان بیان کرد: این طرح یک دهه در مناطق مختلف کشور و با تشکیل مجموعه ای از کارشناسان ، توسط انتشارات نظری در حال اجرا است . هدف از این طرح شناسایی دانش‌آموزان با استعداد و نو نویسنده است، تا افراد مستعد در زمینه نویسندگی بتوانند به جمع  اهالی قلم بپیوندند.
وی افزود:در این طرح  وام دار هیچ نهاد و فردی نیستیم ، سعی داریم نویسندگان بیشتری را در جهت علم ، دانش و تولید کتاب‌های مفید از سنین کودکی و نوجوانی پرورش دهیم.
نظری گفت: در مسأله آموزش ، تربیت و دانش خیلی صحبت شده است و مربیان و اساتید از علم و ادب بسیار گفته اند ، اما آنان فضیلت را نادیده گرفتند یا کمتر با آن پرداختند فضیلت ضلع تکاملی مثلث «علم ، ادب و فضیلت» است . فضیلت یعنی : برتری ، کمال ، مزیت و حسنه.
مدیرمسئول انتشارات نظری گفت: راغب اصفهانی در کتاب مفردات خود ، فضیلت را معنا کرده الفضل :  الزیاده عن الاقتصار ، فضیلت مقدار زائد بر حد توسط و اعتدال است.فضیلت خصیصه با کیفیتی است که ارتقا دهنده و موجب عظمت انسانی است و منجر به برتری و فزونی می شود.
وی ادامه داد: توجه داشته باشید که هر انسان که به دنیا می آید ، خداوند قابلیت‌های عقلانی را در او نهادینه کرده است ، اما بدانید که این انسان نمی تواند بی مقدمه باهوش باشد ، او باید راهکارهایی که در این رابطه به کار می رود را در خود پرورش و بارور نماید.
این فعال فرهنگی اظهارداشت:امام جواد علیه السلام فضیلت را به چهار نوع تقسیم کرده اند که یکی از آن فضائل اربعه ، «حکمت» است ، احدها الحکمه و قوامها فی الفکره.حکمتی که جان مایه و قوام آن ، اندیشه ، تفکر و عقلانیت است که همه افعال و اعمال انسانی در لوای این قوام ، شکل و ارزش پیدا می‌کند ، اینجا است که کار شما در آموزش این نونهالان ، نوجوانان و دانش آموزان برای بزرگی و زیادت تعقل ، شکل و ارزش پیدا می کند و ما می‌توانیم بگوییم : فضیلت یعنی دانا فزونی.


بنا براین گزارش ؛در پایان جلسه مدیر مسوول انتشارات نظری به دانش آموزان نو نویسنده ، به رسم تجلیل هدایایی ارایه داد.


کد خبر : 60152 || تاریخ : ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ || دسته بندی : ادبیات و نشر