قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی نیست

سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد که قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ‌یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.


به گزارش جامعه ایده آل ؛غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی عملکرد واحد‌های قضایی ما در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیانگر آن است که ما در سال قبل ۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۲۴۷ پرونده وارده یکتا به دادگستری‌ها داشتیم که این عدد امسال به ۷ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۶۲۳ فقره افزایش یافته است.

وی افزود: با لحاظ تعدّد مراحل رسیدگی و رسیدگی‌های انجام شده، در ۱۰ ماهه پارسال ۱۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۳ مورد رسیدگی انجام شده که این رقم امسال به ۱۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۱۵۵ فقره افزایش یافته است.

اسماعیلی ادامه داد: کمتر دستگاهی را می‌توان یافت که آمار عملکردی‌اش در دوران کرونا بیش از ایام عملکردیِ سال قبل باشد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده‌های مانده از سال قبل نیز در پایان ماه دهم سال گذشته، عدد موجودی پرونده‌های ما ۴ میلیون و ۴۱ هزار و ۹۳۵ فقره بوده که این رقم امروز به ۳ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۱۹ فقره کاهش یافته است.

اسماعیلی گفت: همه این‌ها بیانگر این است که همکاران ما علیرغم مواجهه با بیماری کرونا، کار جهادی انجام داده‌اند و عملکردشان در مقایسه با سال گذشته مثبت بوده است.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: خوشحالیم که بهمن ماه و دهه فجر امسال مقارن شده است با فضاحت و فلاکت ترامپ قمارباز و دیوانه و رسواییِ لیبرال دموکراسی غرب.

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی که در دوره تحول قوه قضاییه و سند تحول قضایی مورد اهتمام قرار گرفته، مردمی‌بودن انقلاب و مردمی‌شدن قوه قضاییه است.

اسماعیلی تاکید کرد: قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ‌یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.


کد خبر : 55725 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۰۷ || دسته بندی : حقوقی و قضایی