جهاد خودکفایی گزینه ایران برای مقابله با تحریم‌ آمریکا

جامعه ایده آل _وزیر دفاع از انتقال تجربیات خودکفایی در صنایع دفایی به صنایع هوایی، خودرو، دریایی و ریلی خبر داد و گفت: گزینه اصلی ما در برابر دشمنی‌ها فعالیت در حوزه جهاد خودکفایی است.


به گزارش جامعه ایده آل ؛امیر حاتمی در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع ریلی درباره همکاری وزارت دفاع و شرکت راه آهن در خصوص خودکفایی صنعت ریلی اظهار داشت: این یک مسیر آزموده شده برای ماست و با این شرایط رو به رو بودیم؛ باید رویکرد جهاد خودکفایی را در شرایط کنونی در پیش بگیریم.

او گفت: در صنعت دفاعی نیز دشمنان می‌خواستند جلوی پیشرفت ما را بگیرند، اما ما با اتخاذ همین روش جهاد خودکفایی توانستیم امروز در شرایط خوبی از نظر دفاعی قرار بگیریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: با وجود اینکه دشمنان مشکلات زیادی برای ما و مردم ما ایجاد کرده‌اند، اما توانسته‌ایم به جایی برسیم که بسیاری از نیاز‌های خود را تأمین کنیم.
 
او ادامه داد: نیرو‌های مسلح ما نه تنها وابسته نیستند بلکه کاملاً متکی به داخل هستند. در حال حاضر صنایع دفاع یک مجموعه تولیدکننده و صادرکننده است. ما دفاتر متعدد طراحی و توسعه فناوری داریم، همچنین مجموعه‌های ساخت قابل توجهی در این صنایع شکل گرفته است، با این ساز و کار توانسته‌ایم با روش ارتقا کیفیت دست یابیم و از سوی دیگر قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه در تلاشیم این تجربه را به همه بخش‌های کشور اعم از خودرو، دریایی، هوایی و ریلی منتقل کنیم، افزود: اصل این ساز و کار بسیار با ارزش است و ما با ظرفیت مازاد خود، به راه آهن کمک می‌کنیم.

وزیر دفاع گفت: اما اول دفاع، دوم دفاع، سوم دفاع و در مراحل بعد به سایر بخش‌ها کمک خواهیم کرد. این همکاری‌ها با راه آهن منسجم خواهد شد و کمک می‌کنیم در صنعت ریلی وابستگی به خارج قطع شده و خودکفا شویم.


کد خبر : 52700 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ || دسته بندی : دفاعی امنیتی