بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت نیمه شعبان میلاد مهدی موعود (عج)

ایرانیان_هر چند اعتقاد به منجی و برقراری حکومت صالحان در تمامی ادیان الهی وجود دارد، ما مسلمانان معتقدیم وعده الهی محقق خواهد گشت و حضرت مهدی (عج) با ظهور خویش آرامش و صلح دائم و فراگیر را در عرصۀ جهانی برقرار می سازد و با استقرار پرچم عدالت، صلحی پایدار را سراسر گیتی برقرار خواهد ساخت.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان متن بیانیه بدین شرح است:

اگر تا به امروزه برخی جهان را خسته از جنگ، تروریسم، ظلم، بی¬ عدالتی و دور افتاده از ارزش‌هاي معنوي می دانستند؛ چندی است که ویروسی فراگیر که منشأ و شکل گیری آن در کنار راه علاج آن ناشناخته مانده است، آرامش را جهانیان سلب کرده است. به گونه ¬ای که به اذعان و شواهد بسیار، این آسیب های خودساختۀ بشری، کشش و عطش بالائي را در انسان های بی شمار تشنه عدالت و  برقراری صلح  به وجود آورده است.
»مجمع جهانی صلح اسلامی» ضمن تبریک سالروز میلاد منجی موعود حضرت مهدی (عج)، معتقد است که در اندیشۀ سیاسی اسلام، صلح و همزیستی احترام آمیز، اساسی ترین اصل در مناسبات بین  المللی است و از ارزش والایی برخوردار است. حال که دنیای زر و زور و قدرت های سلطه گر، برای کسب منافع مادی خود با تهاجم نظامی، اقتصادی، فرهنگی و یا با ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها و تحریم های ظالمانه و ناعادلانه، فضای بین المللی را آکنده از ظلم، تجاوز، فساد، ناامنی و بی عدالتی ساخته اند و نهادها و مجامع بین المللی به دلایل مختلف در رفع این ناملایمات ناموفق بوده اند، بیش از هر زمان دیگری دستیابی به آرزوی فطری انسانها مبنی بر وجود یک منجی و مصلح احساس می گردد.
هر چند اعتقاد به منجی و برقراری حکومت صالحان در تمامی ادیان الهی وجود دارد، ما مسلمانان معتقدیم وعده الهی محقق خواهد گشت و حضرت مهدی (عج) با ظهور خویش آرامش و صلح دائم و فراگیر را در عرصۀ جهانی برقرار می سازد و با استقرار پرچم عدالت، صلحی پایدار را سراسر گیتی برقرار خواهد ساخت.
با توجه به وقایع مختلفی از جنگ، ناامنی و بی عدالتی و به ویژه ضرورت همکاری های مختلف منطقه ای و جهانی که برای مقابله با بیماری مرموز و فراگیر کوئید 19 (کرونا) در جهان احساس می شود؛ مجمع جهانی صلح اسلامی معتقد است؛
1.  فرهنگ انتظار، فرهنگی انسانی و فطری است که همزمان با تعامل و همکاری با محیط پیرامون، در مسیر اصلاح، تعالی و پیشرفت گام بر می دارد و انتظار، عمل و سازندگی در راستای تکریم انسانیت و زیر پرچم صلح، عدالت، با شعار نوع دوستی و تفاهم است.
2. نیمه شعبان هر سال که با بارقۀ امید در دل‌ها و فطرت های پاک جوانه میزد، اکنون نیز به سبب تحولات جدید و افکار دنیای خسته از ظلم و جور به آینده‌ای روشن و جهانی پر از عدل و داد می‌نگرد که دست ستمگران از آن کوتاه باشد.
3. از سازمان ها و مجامع حقوقی جهان تقاضا می شود، ضمن تلاش برای احقاق صلح و عدالت، در رفع ناامنی های مختلفی که جهانیان را آزرده خاطر ساخته است، و از جمله تحریم های یکجانبه و ناعادلانه که معیشت و حیات انسان ها را به ویژه در مقابله با چالش های فراگیر جهانی مانند بیماری کرونا به مخاطره انداخته است، اقدامات اساسی و عملی انجام دهند.
4. نخبگان، اندیشمندان و سازمان های مختلف دولتی و غیردولتی نیز وظیفه دارند با اقدامات مختلف خود به معرفی اندیشه ها و مبانی الهی بپردازند و زمینه های ایمان به مصلح موعود را در جهان فراهم سازند.
5. به افراد، گروه ها و دولت های سلطه گر که با اقدامات نسنجیده، غیرقانونی و ضد انسانی خود، حقوق اولیه انسانها را در سراسر جهان نقض و یا تهدید کرده اند نیز توصیه می شود تا فرصت باقی است دست از وحشیگری، جنایت و تروریسم نظامی و اقتصادی برداشته و به فطرت پاک الهی رجوع نمایند. چرا که خداوند تبارک و تعالی بر هلاکت فاسقان و کافران بشارت داده است.
مجمع جهانی صلح اسلامی
فروردین ماه 1399

 


کد خبر : 47438 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ || دسته بندی : احزاب و تشکلها