منطقه 5 پیشگام شهرداری در بودجه ریزی عملیاتی

ایرانیان_معاون برنامه ریزی شهرداری منطقه 5 ، از تدوین بودجه سال 99 به روش مبتنی بر تصمیم گیری مشترک برای نخستین بار در شهرداری تهران خبر داد .


به گزارش شبکه خبری ایرانیان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، فاطمه سادات حمیدیان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 5 از تدوین بودجه سال 99 شهرداری منطقه به روش بودجه ریزی مشارکتی خبر داد و گفت : بودجه ریزی مشارکتی شیوه ای از بودجه ریزی است که شهروندان در تدوین آن مشارکت داشته و منجر به توزیع متوازن عدالت می شود .

وی تصریح کرد : در بودجه نویسی به شیوه مشارکتی همزمان نظرات شهروندان در خصوص نیازهای شهر دریافت و با اولویت های نهاد بالادستی تلفیق شده که نمونه ای از برنامه ریزی دو سویه شهروند مدار به شمار می رود .

معاون برنامه ریزی منطقه 5 اعلام کرد : در این فرایند با هدف جلب اعتماد و مشارکت مستقیم شهروندان از پتانسیل شورایاران به عنوان بازوان اجرایی و کنشگران محلی در جمع بندی نیاز ها و ضرورت های محلات استفاده شده است .

حمیدیان ادامه داد : برای بررسی این نظرات ، چندین جلسه با حضور شورایاری محلات ، مدیران محلات ، شهرداران نواحی ، و با ریاست معاون برنامه ریزی منطقه برگزار شد تا نیازهای هر منطقه در قالب پروژه های مختلف شناسایی و اولویت بندی شود .

وی افزود : در پی ضرورت سنجی انجام شده ، هر یک از برنامه ها به معاونت های تخصصی ارسال شد تا مورد کارشناسی دقیق و انطباق با اولویت های مدیریت شهری در هر حوزه قرار گیرد .

معاون برنامه ریزی منطقه اعلام کرد : با اجرای این شیوه برای هر محله به صورت تقریبی 3 پروژه کوچک مقیاس محلی تعریف شد که بر همین اساس منطقه 5 ضمن افزایش رضایت اجتماعی از عملکرد شهرداری تهران بیشترین تعداد پروژه های کوچک مقیاس را در بین مناطق به خود اختصاص داد .

حمیدیان در خصوص پروژه های منطقه که در قالب پروژه های کوچک مقیاس قابل تعریف نبود نیز گفت : اجرای برخی از اولویت های مدیریت شهری به لحاظ حجم و وسعت قابل اجرا در قالب پروژه های کوچک مقیاس نیستند ، بنابراین پروژه های دیگر در قالب موضوع نگهداشت شهرتعریف می شوند تا پس از تصویب آنها در شورای شهر تهران و تخصیص اعتبار لازم بلافاصله در برنامه نگهداشت منطقه اجرایی شوند .

وی از ارسال بودجه پیشنهادی منطقه زودتر از زمان تعیین شده خبر داد و گفت : با توجه به برنامه ریزی انجام شده و متناسب سازی تخصیص ها بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی می توان امیدوار بود که منطقه 5 درسال 99 هیچگونه مشکل اعتباری نداشته باشد ، چرا که در اجرای آزمایشی این طرح در چند ماه گذشته ، منطقه 5 موفق شد که به لحاظ پیشرفت فیزیکی و ریالی علی رغم وجود پروژه های احداثی بسیار کم بین مناطق اول تا چهارم شهرداری تهران قرار گیرد .


کد خبر : 46033 || تاریخ : ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ || دسته بندی : شهری و رفاهی