وضعیت سیل در مناطق مختلف کشور

ایرانیان_سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با شبکه خبر آخرین وضعیت سیل در مناطق مختلف کشور را تشریح کرد.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان،سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شدت بارندگی در استان‌ها کمتر شده اما همچنان همه دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.
سعیدی افزود: در پل‌دختر ارتباط مخابراتی برقرار شده و تیم‌های امداد و نجات در حال تلاش برای جابه جایی ساکنان هستند و بالگردها هم به پرواز درآمده‌اند و در حال توزیع بسته‌های غذایی بین سیل زدگان هستند.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در خوزستان عملیات انتقال ساکنان روستاها به مناطق امن آغاز شده است.
سعیدی گفت: در قزوین ساکنان پنج روستا به علت طغیان رودخانه تخلیه شده‌اند و در مازندران هم عملیات تخلیه مناطق در معرض خطر سیل انجام شده است.
سعیدی افزود: مسیرهای مواصلاتی مناطق سیل زده در حال بازگشایی است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سدها پایدارند و مدام پایش می شوند؛ در برخی روستاهای مناطق سیل‌زده کشور برق و گاز قطع است؛ تلاش برای اتصال مجدد آب و برق در حال انجام است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در چهارمحال و بختیاری خطر سدهای خاکی برطرف شده است.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از میان 23 استان کشور که درگیر بارندگی های شدید­ هستند 6­ استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطرار هستند و روی هم رفته 400 شهر و روستا درگیر شرایط جوی روزهای اخیر بوده و هستند.
او از مسدود شدن 78 جاده میان شهری در روزهای اخیر خبر داد و افزود: دو هزار و یکصد و نود و نه جاده روستایی براثر سیلاب مسدود و بعضاً از بین رفته اند هشتاد و چهار­ دهنه پل تخریب و در 15 استان حدود 141 رودخانه طغیان کرده است. در این میان حدود 400 مورد رانش زمین گزارش­ شده است که بیشتر آنها مربوط به چهار محال بختیاری می شود در منطقه پل دختر استان لرستان، شرایط حادتری گزارش شده است.

 


کد خبر : 39234 || تاریخ : ۱۳۹۸/۰۱/۱۳ || دسته بندی : حوادث و بلایا