سخنران پیش از خطبه ها؛

فرزند پروری؛ رسالت خطیر ارزش آفرین والدین

ایرانیان_یکی از شاخصه‌های قدرت در دنیا، فرزندان سالم است و فرزند پروری رسالت خطیر ارزش آفرین والدین است.


به گزارش شبکه خبری ایرانیان، غلامعلی افروز استاد دانشگاه تهران با اشاره به تحکیم خانواده با موضوع همخسران آرامشگر و هنگامه فرزند آوری بعنوان موضوع سخنرانی خود در پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران اظهار داشت : ازدواج زیباترین گل واژه هستی و یک نیاز فطری و ضرورت اجتماعی است .
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بابیان اینکه فرزند هبه‌ الهی است گفت: در ادبیات فارسی هبه به معنی هدیه و امانت است.
وی با بیان اینکه فرزند بعنوان هدیه متعلق به پدر و مادر است ادامه داد: باید بستری برای پرورش مطلوب و بهینه این امانت الهی ایجاد کنیم .
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در یک نگاه صرف ، فرزند آوری مایه تفاخر و برتری طلبی نیست، گفت: بچه دار شدن فی نفسه زمینه تفاخر و برتری طلبی را برای انسان فراهم نمی کند بلکه آفرینش بستر مطلوب برای پرورش فرزندی صالح ، پویا، خلاق و متدین موجب عزت والدین است .
این استاد دانشگاه ادامه داد : فرزند پروری رسالت خطیر ارزش آفرین والدین است و ارزشها در فرزند پروری است نه صرف فرزندآوری و پرورش فرزند سالم، خلاق،صالح از بارزترین مصدایق برکت عمر پدر و مادر است و باید بیشترین دقت را در فرزندآوری و فرزندپروری داشته باشیم .
این استاد دانشگاه در ادامه بر چند نکته اساسی از باب ذکر و با اشاره به اینکه همه انسان ها نیازمند فرزند هستند و با طرح این پرسش که چرا برخی می گویند باید بچه دار شویم و ما بچه نمی خواهیم افزود : نشر حقایق علمی و دینی در حوزه فرزندآوری نشر علم نافع است و ثواب آن از نمازهای مستحبی بیشتر است .
وی افزود : از جمله علوم نافع آگاه شدن به فرآیند فرزندآوری است تا حدی که برخی از علما و بزرگان ما در زمان های مختلف بازگویی این حقایق دینی را برای خانواده ها ضرورت دینی تلقی می کنند .
این استاد دانشگاه با طرح سوال دیگری که هنگامه فرزندآوری کدام است و در چه شرایط و زمانی باید دارای فرزند شویم گفت : آمادگی زیستی ، سلامت عمومی و توجه به سن زیستی و روانی (سن شناسنامه ، سن کروموزومی ، سن روانی) نشاط معنوی یعنی بهره مندی از عقلانیت و ازدواج بهنگام و انتخاب زمانی مناسب برای انعقاد نطفه (که بر اساس تحقیق و پژوهش های بومی و جهانی ، شخصی ، آغاز بهار بهترین زمان برای فرزنددار شدن است و در سه ماهه دوم نیز بر اساس آیات و روایات قرآنی روح الهی در جنین دمیده می شود) از عوامل مهم در مسئله هنگامه فرزندآوری است .
وی دعا و نیایش و خواندن نماز شکر را از مهمترین عوامل توفیق آرامشگری والدین در هنگام تولد فرزند دانست و گفت: از خدا بخواهیم فرزندی را متولد کنیم تا در قیامت روشنگر ما باشد .
افروز همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سوره فرقان آیه 74 نیز گفت : افرادی که دارای فرزند نیستند از صمیم قلب و از خداوند بخواهند چر اکه همانگونه که خداوند به حضرت زکریا و به حضرت مریم فرزندی عطا کرد خداوند می گوید از من بخواهید تا من به شما هدیه کنم .


کد خبر : 36038 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ || دسته بندی : زنان ،جوان و خانواده