رویداد " تو به توان تو " مسیری بر ای کسب و کار های نوپا درحوزه توانبخشی
تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۳ ساعت: 08:14:35


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0ed3e133403ef141bece87f524b789a.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f536475f9eb947126235faa2b5211e11.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4e1b207f796b4e9e1ea4cad34b324e80.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/49e0ede680e2fc10763d917c8fd7c8dc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/dc7a79492c1acc9a370977ab8900fc14.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f53a6e773e84d12a907043b725c4d1b4.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/de90d7f7f89e2c1596c135eea8161d12.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/31df47a0a36307bb66222066e8d4e005.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/377e4c6b082de5f3fa282b0128d16454.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/376a6944ce8ac041f333d455c97aea21.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/7ca4aafbd9fae238f4e6ca8258ba1339.jpg

logo-samandehi


کد خبر : 93618 || تاریخ : ۱۴۰۳/۰۹/۱۴ ۱۴:۴۱                 بهزیستی و توانبخشی

رویداد " تو به توان تو " مسیری بر ای کسب و کار های نوپا درحوزه توانبخشی


ایده ها و تفکرات جدیدی که در این مسیر شکل می گیرد. می تواند در قالب ساختار یک ایده به شکل تیم هایی که برقرار شده نشان بدهند. توانمند و تقویت می شوند و از یک مسیر به یک کسب و کار های نوپا در حوزه توانبخشی تبدیل شوند.


 رویداد " تو به توان تو " مسیری بر ای کسب و کار های نوپا درحوزه توانبخشی

بازی وارسازی یا Gamification استفاده از خصوصیت‌ها و تفکرهای بازی‌گونه در زمینه‌هایی است که ماهیت بازی ندارند. انگار کردن کار به بازی یا بازی‌انگاری را می‌توان مفهومی قدیمی دانست که چند سالی است دیدگاهی آکادمیک و منسجم به خود گرفته است. از آنجا که یکی از انگیزه‌های جذاب برای انسان تفریح و بازی است، این نقطه را می‌توان همان نقطهٔ آغازین مفهوم بازی‌انگاری دانست. به زبانی ساده‌تر گیمیفیکیشن، استفاده از عناصر بازی‌ها در محیط‌های غیربازی است که به کمک آن می‌توان تغییراتی پویا در رشد یک کسب وکار ایجاد نمود.
به همین بهانه  با وحید حاجی پور، دبیر رویداد" تو به توان تو " در حاشیه برگزاری این رویداد  گفتگویی انجام داده ایم که درپی می آید:

حاجی پور در راستای معرفی فضای رویداد " تو به توان تو " به خبرنگار ما گفت: چندسالی می شود که  در حوزه بازی وارسازی فعالیت می کنیم.با نگاهی دقیق‌تر به فرایند بازی‌وارسازی و طراحی بازی‌های ویدئویی، گره‌خوردن این فرایند با دیگرحوزه‌های علمی، همچون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد و علوم سیاسی بر ما آشکار می‌شود.گیمیفیکیشن به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به تحلیل رفتار، طراحی‌های بهینه‌شده در رفتار داشته باشند.
وی افزود دو ماه پیش به این فکر افتادیم که برای روز جهانی معلولین فعالیتی انجام بدهیم ؛ باتوجه به اینکه حوزه تخصصی ما بحث های  نوآوری و خلاقیت است، برنامه ریزی کردیم با کمک مجتمع رعد، دانشگاه فرشتگان و اعضایی که در بخش توانبخشی فعال هستند، برنامه ای را برای آنها با هدف فان تراپی یا درمان از طریق سرگرمی در قالب بازی طراحی کنیم و رویداد "تو به توان تو "ایده پردازی و طراحی شد.
حاجی پور  ادامه داد: بازی به اسم شهر تو است. این شهر وارد چالش و بحران هایی شده که هرکدام از شهروندان قراره به این شهر کمک کنند تا به حال خوب قبلی برگردد. لذا هم افزایی که یک فرد یا تیم در بازی انجام می‌دهند تا شهر به اتفاقات قبل برگردد.  یکسری از بازی ها را با زحمت دوستانی در مجتمع رعد و فرشتگان در قالب یک رویداد نیم روزه طراحی شده و ما توانستیم این رویداد را در تاریخ ۱۴ آذر ۱۴۰۳  برگزار کنیم.  
دبیر رویداد تو به توان تو اضافه کرد: باور ما این است که  آینده خیلی از بازی ها به این فان تراپی گره‌خورده است. به طور خاص توانبخشی یکی از اتفاقاتیست که می‌تواند به خدمت رسانی بهتر به این افراد کمک کند. مفاهیم این بازی کوتاه مدت نیست و نیاز به زمان دارد. تاثیر گذاری و جذب بازی که باید عملی شود. لذا فکر میکنم نوع تفکر، هیجاناتی که این افراد دارند هم حتی تاثیر دارد در فضایی که ما تجربه کرده بودیم این شروع خوبی می تواند باشد.

وحید حاجی پور در توضیح برنامه های این گروه برای آینده ادامه داد: برنامه آینده ما یک رویداد استارتاپی  برای حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه توانبخشی است.

وی اظهارامیدواری کرد: سازمان‌های خصوصی و دغدغه مند مرتبط در این حوزه نیز بتوانند دست به دست هم بدهند تا جریان جدیدی را با مباحث روز رقم زده شود . با فان تراپی می شود به حوزه توان بخشی نیز پرداخت  و بسیار نیازمند یاری خیلی از اِلِمان هایی که در سطح کشور وجود دارند.

حاجی پور گفت:برگزیده های رویداد "تو به توان تو "در حد گرفتن جوایز است. اما جریانی که بوجود می آید خوراکی برای رویدادهای بعدی است. که قطعا هدفمند تر برگزار خواهد شد. خروجی این رویداد علاوه بر تاثیر بلند مدتی که دارد علاقه مندی برای افراد بوجود می آید و نگرش جدید در فرد ایجاد می شود.به طور مثال در رویداد بهمن ماه، افرادی هستند که در حوزه توانبخشی فعالیت می کنند. ایده ها و تفکرات جدیدی که در این مسیر شکل می گیرد. می تواند در قالب ساختار یک ایده  به شکل تیم هایی که برقرار شده نشان بدهند. توانمند و تقویت می شوند و از یک مسیر به یک کسب و کار های نوپا  در حوزه توانبخشی تبدیل شوند.
حاجی پورگفت:  این یکی از مسیرهایی است که از قبل دنبال میکردیم . هدف اصلی و کلان  فان تراپی و درمان  از طریق بازی و سرگرمی است. به صورت هدفمند اتفاق می افتد که شاید جز به جز تغییرات را بشود در مسیر زندگی خانوادگی و کاری این افراد  مشاهده کرد.

در همین راستا در ادامه ی این گفت‌و گو، دکتر اعظم بیات، رئیس دانشگاه علمی کاربردی نیز اظهارداشت :از سال۱۳۸۹ توسط خیرین،  با هدف آموزش منجر به اشتغال افراد قابل معلولیت جسمانی حرکتی افتتاح شد. ۱۷۰۰ نفر فارغ التحصیل داریم که ۵۰۰ نفر افراد دارای معلولیت جسمانی حرکتی در رشته های مختلف کاردانی و کارشناسی هستند.

اعظم بیات ادامه داد: درحال حاضر یک رویدادی را با عنوان بازی مبتنی بر توانبخشی بامشارکت دانشگاه آزاد تهران و دانشگاه آزاد فرشتگان که برای  افراد شنوا و ناشنوا است. امروز ۱۴ آذر ماه این رویداد با هدف بازی درمانی و سرگرمی برای افراد معلولیت جسمانی،سندرم دان با انواع مختلف معلولیت ها یادگرفتن که یک بازی را می توانند تبدیل به فرصت هایی در مسیر توانبخشی کنند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص اجرای این رویداد اضافه کرد:این اولین تجربه بازی برای عزیزان تحت آموزش در این مجموعه بودکه با اجرای درست  به ثمر رسید و شرکت کنندگان توانستند رتبه های اول، دوم و سوم را کسب کنند.
انتهای پیام/



کلمات کلیدی


captcha