اجرای کلام و منطق امام، رمز پیروزی است
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 23:57:25


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 55892 || تاریخ : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۲:۴۸                 مجلس و دولت

اجرای کلام و منطق امام، رمز پیروزی است


رئیس جمهور گفت: نطق امام در دوازدهم بهمن منشور اسلامیت و جمهوریت ماست و ما تازمانی که با کلام و منطق امام در تماس و مجری آن هستیم پیروز خواهیم بود.


 اجرای کلام و منطق امام، رمز پیروزی است

به گزارش جامعه ایده آل،آقای وحانی در مراسم تجدیدمیثاق اعضای دولت با آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) افزود: خداوند متعال را شاکریم که برای هشتمین نوبت در هشتمین سال دولت تدبیر و امید در دهه مبارک فجر امسال موفق شدیم حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را زیارت کنیم.
رئیس جمهور گفت: امسال به دلیل همزمانی ایام مبارک دهه فجر با میلاد با سعادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) و همچنین سالروز ولادت امام راحل در همان روز میلاد، دهه فجر انقلاب اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد.
آقای روحانی افزود: امام عزیز و بزرگوار ما در طول نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی درس‌ها و راه‌های بسیار ارزشمندی را به ما و جامعه ایرانی اسلامی آموخت.
رئیس جمهور گفت: در اکثر نهضت‌ها و انقلاب‌ها معمولا رهبران به احزاب سیاسی یا قدرت‌های نظامی تکیه دارند و قدرت نظامی چریکی تشکیل می‌دهند و با قدرت‌های خارجی که مخالف حکومت قبل هستند تماس برقرار می‌کنند تا به موفقیت و پیروزی برسند، اما امام (ره) هیچ یک از این راه‌ها را انتخاب نکرد.
آقای روحانی افزود: امام (ره) آن قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و آنچه تلاش می‌کرد این بود که اذهان و افکار مردم برای مسیر و راهی که امام (ره) برای انقلاب انتخاب کرده بود اقناع شود.
رئیس جمهور گفت: در واقع امام (ره) از سال‌ها پیش به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد و او آن قدرت نرم را برگزید و انتخاب کرد.
وی افزود: دوازدهم بهمن سال ۵۷ نشان داد که امام (ره) در مسیر و راهش چگونه پیروز شد و روز دوازدهم بهمن روزی بود که امام (ره) سرمایه اجتماعی را به رخ جهانیان کشید.
رئیس جمهور گفت: دوازدهم بهمن بی تردید یوم الخمینی بود.

رئیس جمهور گفت: در اکثر انتخابات بیش از دو سوم مردم پای صندوق‌های رای آمدند و آرای آن‌ها از یک سو رای به فرد و از سوی دیگر رای به نظام است.
آقای روحانی در مراسم تجدید میثاق هیئت دولت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام اظهار داشت: امام در نطق‌های مختلف به لزوم تصمیم گیری مردم درباره سرنوشت خود اشاره کردند و این راه درسی است که ایشان حاکمیت اسلام را با حکومت مردم ترکیب می‌کند و به ما می‌گوید چگونه مسیر را ادامه دهیم.
وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی به طور متوسط هر سال مردم پای صندوق‌های رای آمدند و در اکثر انتخابات بیش از دو سوم جمعیت در رای گیری شرکت کردند وقتی این میزان جمعیت پای صندوق رای می‌آیند این برای ما تنها به ثمره نیست بلکه به شجره نیز هست.
رئیس جمهور افزود: این آرای مردم هم به فرد است و هم به نظام جمهوری اسلامی، اینکه امام فرمودند آرای مردم زمانی محقق می‌شود که ما یک انتخابات پرشور رقابتی پیش مردم بگذاریم بسیار درست است و اگر بیش از ۷۰ درصد مردم پای صندوق آمدند نشان دهنده آن است که منشور ۱۲ بهمن امام ادامه پیدا کرده است.
آقای روحانی ادامه داد: سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم که هم جنگ تحمیلی اقتصادی و هم کرونا را در آن تجربه کردیم.
رئیس جمهور گفت: به جرات می‌توانم بگویم که همه تلاش کردیم در این دوران سخت که به مردم فشار آمد از رنج مردم بکاهیم و همه توان خود را در این راه به کار گرفتیم.
وی اضافه کرد: امروز هم علائم و آثار اقتصادی و هم علامت صحت و سلامت جامعه در برابر ویروس کرونا نشان می‌دهد که ملت ما ملت موفقی بوده است.
آقای روحانی افزود: هر جا ما در کنار مردم بوده ایم و هر جا مردم را قانع کردیم و هر جا مردم به صحنه آمدند ما در برابر هر معضل و مشکل جامعه توانستیم به پیروزی برسیم.
وی تصریح کرد: امروز هم معتقدیم که مردم کنار نظام هستند و تا مردم پذیرفتند که ما خادم مردم هستیم می‌توانیم راه امام را برای سال‌ها و قرن‌ها ادامه دهیم.
رئیس جمهور با تبریک دهه فجر و چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد روح امام راحل از ما راضی باشد و ما توانسته باشیم در حد توانمان مسیر و راه آن حضرت را طی کرده باشیم و تا پایان دولت و تا ساعات آخر بتوانیم پیمان مان را با امام راحل حفظ کنیم.
رئیس جمهور گفت: راه امام (ره) راهی است که می‌تواند سبب بقای نظامی شود که ایشان بنیانگذارش بود.
آقای روحانی افزود: در بحث‌های سیاسی از امام نجف صحبت می‌شود که راجع به ولایت فقیه سخن گفته بود یا از امام پاریس بحث می‌شود که آن جا جمهوریت را مطرح کرد، اما من می‌خواهم از امام تهران و ایران بگویم.
رئیس جمهور گفت: امام (ره) در کنار مرقد پاک شهیدان این سرزمین در نطقش، ارواح شهدای ملت ایران و جهان را به گواه گرفت، او در آن نطق فقط از مشروعیت دینی و مقبولیت رای مردم حرف نزد، بلکه از عقلانیت نیز سخن گفت.
آقای روحانی افزود: امام (ره) در نطقش فرمود «رژیم سلطنت، رژیم عقلانی نیست و هیچ عقلی این را نمی‌پذیرد که فردی زمانی با کودتا و حتی اگر به فرض با رأی و به فرض با رأی آزاد روی کار آمده باشد، کاری که پنجاه سال یا هفتاد سال پیش انجام گرفته است چه ربطی به ما دارد؟»
رئیس جمهور اضافه کرد: امام (ره) به صراحت گفت «پدران ما، اولیاء ما نیستند، ما باید رأی دهیم و آن دولت و نظامی را که می‌خواهیم برگزینیم» او از آرای مردم، خردورزی، عقلانیت، مشروعیت و اسلام سخن گفت و با این دلایل محکم مسیر و راه انقلاب آینده را برای ما مشخص کرد.
آقای روحانی گفت: امام (ره) در همان ۱۲ بهمن ۵۷ به ما گفت، نظامی از دیدگاه او مشروع است که آن نظام عقلانی، مورد رای و نظر مردم و در چارچوب اساس و موازین اسلام باشد.
رئیس جمهور افزود: راه، همان راه و مسیر، همان است. همان راهی که آن روز او برای ما انتخاب کرد، حتی دولتی که گفت تعیین می‌کنم؛ گفت «من دولت تعیین می‌کنم، به خاطر این که مردم به من اعتماد کردند» این سخنی مهم در اجتهاد و فقه سیاسی اسلام و تشیع بود.
وی اضافه کرد: امام (ره) صرفا به ولایت شرعی اش اتکاء نکرد، بلکه، چون مردم او را قبول داشتند با اتفاق نظر، رأی و پشتوانه مردم گفت دولت تعیین می‌کنم، پس مسیر را به خوبی برای ما مشخص کرد.
رئیس جمهور تصریح کرد: راه امام (ره) فقط به این نیست که کلام ایشان را بخوانیم و تکرار کنیم، گرچه کلمات و جملات امام (ره) نیز برای ما هدایتگر است، اما برای ما مهم اجتهاد در کلام ایشان است.
آقای روحانی گفت: اگر امام (ره) امروز در جمع ما بود چه می‌گفت؟ اگر ما از کلمات و راه امام (ره) استنباط کردیم که در این شرایط می‌خواست راه حل ارائه کند، چه راه حلی می‌داد؟ می‌توانیم سراسر زندگی امام (ره) را نگاه کنیم.
رئیس جمهور اجتهاد پویای راه امام (ره) و توسعه آن را مهم دانست و تاکید کرد: امام (ره) در منشورش برای ما تبیین کرد که ارزش‌های انقلاب ثابت است، اگر از جمهوریت، اسلامیت، عدالت، آزادی و استقلال می‌گوییم، این ارزش‌ها ثابت اند، اما روش‌ها ثابت نیستند و در هر زمان و شرایطی باید روش صحیح و منطبق با شرایط زمان را اتخاذ کنیم تا به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم.
وی گفت: راه امام (ره) به این معنی است که امروز به خوبی استنباط و از سیره ایشان به خوبی انتخاب کنیم.
رئیس جمهور افزود: امام (ره) در نطق تاریخی اش بر آرای نسل حاضر تاکید و حتی اشاره کرد، که آرای نسل دیروز نمی‌تواند مبنایی برای نسل امروز باشد و در هر مقطعی مردم باید با آرای خودشان، نظام مدنظرشان را برگزینند.



کلمات کلیدی


captcha