واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به ترور شهید محسن فخری‌زاده
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 13:54:06


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 54170 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۰:۴۸                 دفاعی امنیتی

واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به ترور شهید محسن فخری‌زاده


جامعه ایده آل _ترور دانشمند و محقق برجسته کشورمان دکتر محسن فخری زاده خبر اول رسانه‌های جهان شده است. فرماندهان نظامی کشور از جمله فرمانده سپاه اعلام کردند مجازات عاملان ترور در دستور کار قرار گرفته است.


 واکنش‌های داخلی و بین‌المللی به ترور شهید محسن فخری‌زاده

به گزارش جامعه ایده آل ؛بعدازظهر جمعه ۷ آذرماه عناصر مسلح تروریست دکتر محسن فخری زاده را هدف قرار دادند که متاسفانه وی در این عملیات تروریستی به شهادت رسید.

براساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت دفاع که ساعاتی بعد از این حادثه منتشر شد، در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ترور شهید فخری زاده با واکنش‌های داخلی و خارجی بسیاری همراه بود و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌های گسترده‌ای به آن داشتند و هشتگ‌های مربوط به شهادت دکتر فخری زاده به سرعت فراگیر شد.

در ادامه واکنش‌ها به شهادت دکتر محسن فخری زاده آمده است.

*****

سرلشکر باقری شهادت رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را تسلیت گفت

بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده‌ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

*****

سرلشکر سلامی: انتقام از عاملان ترور شهید فخری‌زاده در دستور کار قرار گرفت

بی‌شک مجاهدت‌ها و تلاش‌های ارزنده و غرور انگیز آن شهید ارجمند در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی کشور و نیز عرصه مقابله با ویروس کرونا در حافظه تاریخی این سرزمین ماندگار و الهام‌بخش تربیت یافتگان مکتب امامین انقلاب اسلامی و فرزندان ملت ایران در دانشگاه‌ها و مراکز عالی علم و فن آوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلق افتخارات و پیشرفت‌های شگفت‌آور دیگر در آینده پیش رو خواهد بود.

دشمنان کوردل ملت ایران به ویژه طراحان، عاملان و حامیان این جنایت نیز بدانند اینگونه جنایات در عزم و اراده ایرانیان برای ادامه این مسیر پر شکوه و اقتدار آفرین خللی ایجاد نخواهد کرد و انتقام و مجازات سخت از آنان در دستور کار قرار گرفته است.

*****

قالیباف: امروز راه مماشات بسته است و انتقام، هزینه سنگین این ترور‌ها را روشن خواهد کرد

آحاد ملت قهرمان ایران در طول سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند اینگونه تحرکات ناجوانمردانه و اقدامات تروریستی هیچ گونه خللی در اراده راسخ و ایستادگی آنان وارد نخواهد ساخت و همچون همیشه سربلند و سلحشور دست از اهداف و آرمان‌های استکبارستیز و ضدیت با رژیم آدم‌کش صهیونیستی برنخواهند داشت و پاسخ قاطع و کوبنده خود را در زمان مناسب خواهند داد.

لازم است نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشدّ مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایت‌های بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترور‌ها را برای آن‌ها مشخص خواهد کرد.

*****

جزئیات تازه از ترور شهید محسن فخری‌زاده
ظهر جمعه حوالی ساعت ۱۴ خودرو شهید فخری زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد می‌شود. یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ، خودرو با رگبار متوقف می‌شود و پس از آن یک نیسان که در آن پر از الوار‌های چوبی بوده است منفجر می‌شود.

بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده و بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع می‌شود.

با وقوع انفجار تروریست‌هایی که کمین کرده بودند از نقاط نامشخصی شروع به تیراندازی به سمت خودروی شخصیت می‌کنند و یکی از محافظان نیز برای حفاظت از شخصیت خودرو را در مسیر رگبار قرار می‌دهد که همان لحظه به فیض شهادت می‌رسد.

با این حال این اقدام مانع از اصابت گلوله به شهید فخری‎زاده نشد و ایشان دچار جراحات جدی‌ای شدند. بعد از فروکش کردن تیراندازی‌ها چند تروریست متواری می‌شوند که جستجو برای پیدا کردن محل اختفای آنان در دماوند ادامه دارد.

بلافاصله بعد از پایان درگیری، شهید فخری زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

*****

دستور رییس قوه قضاییه برای شناسایی و مجازات عوامل ترور شهید محسن فخری زاده

Mojtaba, [28.11.20 10:49]
بار دیگر دست جنایت‌کار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

ار آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی ذیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از آمران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.

*****

واکنش ظریف به ترور شهید محسن فخری‌زاده

تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این عمل بزدلانه با نشانه‌های آشکار از دخالت اسرائیل در آن جنگ طلبی ناامیدانه‌ی عاملان این امر را نشان می‌دهد

ایران از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا میخواهد که به استاندارد دوگانه‌ی شرم آور خود پایان دهند و این عمل تروریستی دولتی را محکوم کنند.

*****

سرلشکر موسوی: حق انتقام از دشمنان برای ایران محفوظ است

دشمنان کوردل انقلاب اسلامی با این اقدامات جنایتکارانه هرگز نمی‌توانند ملت بزرگ ایران را از راه پیشرفت و توسعه صلح جویانه بازدارند و ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده برگ دیگری از سند مظلومیت مردم ایران در مسیر اقتدار و عزت است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این توطئه خبیثانه با قدرت اعلام می‌دارد، حق انتقام از دشمنان در هر عرصه دیگری برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است.

*****

سردار دهقان: قاتلان شهید فخری‌زاده را پشیمان خواهیم کرد

صهیونیست‌ها در واپسین روز‌های عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام عیار هستند.

شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان می‌کنیم»

*****

صالحی: خون شهید فخری‌زاده موجب تقویت ایران اسلامی خواهد شد

خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق شد. اطمینان دارم خون آن شهید که از مدیران و دانشمندان نخبه و متعهد صنعت دفاعی کشور بود، موجب برکات و تقویت بیش از پیش ایران اسلامی خواهد شد.

*****

امیر حاتمی: دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد

*****

سعید جلیلی: انقلابی‌ها فقط حذف فیزیکی می‌شوند

انقلابی‌ها نه تطمیع می‌شوند، نه سازش می‌کنند و نه تهدید در برابرشان جواب می‌دهد؛ فقط حذف فیزیکی می‌شوند!

*****

انصار الله یمن بر حق ایران در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده تاکید کرد

دفتر سیاسی انصار الله با صدور بیانیه‌ای شهادت «محسن فخری‌زاده» دانشمند ایرانی را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «ما بر حق تهران در پاسخ به همه کسانی که این جنایت را طراحی و اجرا کردند، تاکید می‌کنیم.»

«جرایم ترور دانشمندان ارشدی در سطح فخری زاده، در راستای تلاش‌هایی است که دشمنان، برای گرفتن تجربه‌ها و تخصص‌های علمی از امت انجام می‌دهند تا در انحصار خودشان بماند، اما به اذن پروردگار، ناکام خواهند ماند.»

*****

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی: اسرائیل پشت ترور فخری‌زاده بود

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به ترور شهید «محسن فخری زاده» پرداخت.

این روزنامه آمریکایی در بخشی از گزارش خود نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی بوده‌اند.

نیویورک تایمز نوشت: «مشخص نیست آمریکا تا چه اندازه پیش از انجام این عملیات از آن مطلع بوده است، اما آمریکا و اسرائیل دو متحد نزدیک بوده و پیشینه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.»

*****

واکنش جبهه خلق برای آزادی فلسطین به ترور شهید فخری‌زاده

فرماندهی کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به ترور محسن فخری زاده، دانشمند برجسته کشورمان اعلام کرد که برخلاف توهم رهبران تروریست صهیونیستی، ترور محسن فخری زاده توانایی‌های ایران را تضعیف نمی‌کند.

*****

وزارت اطلاعات شناسایی عناصر ترور محسن فخری‌زاده را آغاز کرده است

علوی وزیر اطلاعات: به آگاهی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان می‌رساند سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی عناصر خودفروخته تروریست این جنایت ددمنشانه را آغاز کرده و انتقام خون شهید عزیز را از مسببان و هادیان جنایت کار خواهند گرفت.

*****

پیام فرمانده ناجا در پی ترور دانشمند هسته‌ای


بار دیگر ایادی استکبار که دست خود را از همه جا کوتاه دیده و توان رویایی با جوانان غیور این مرز و بوم را در خود ندیدند در اقدامی بزدلانه به ترور و تروریسم روی آورده و دست خود را به خون پاک یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای کشورمان آغشته کردند به این خیال واهی که خواهند توانست مانع پیشرفت و پیشروی ملت ایران در عرصه‌های مختلف علمی شوند.

اما دشمنان نمی‌دانند با شهادت فرزندان این ملت، درخت انقلاب و بیداری ملت‌های مظلوم جهان آبیاری خواهد شد و روی هر شاخه آن جوانان شهادت طلب و انقلابی بیشمار به ثمر خواهد نشست.
 
بازتاب گسترده ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های انگلیس

بیشتر رسانه‌های انگلیسی شهید فخری‌زاده را پدر برنامه هسته‌ای ایران، قاسم سلیمانی هسته‌ای جمهوری اسلامی خوانده و او را عنصری مهم در برنامه‌های هسته‌ای تهران لقب دادند.

تارنمای شبکه بی‌بی‌سی در گزارشی همسو با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا شهادت فخری‌زاده را به نگرانی‌ها درباره کاهش تعهدات برجامی و افزایش ذخایر اورانیوم در ایران نسبت دهد و عنوان کرد که نام او در فهرست سرویس‌های جاسوسی غرب بوده است.

گاردین نیز در گزارشی، ترور شهید فخری‌زاده را به تلاش‌ها برای جلوگیری از بازگشت دولت جو بایدن به توافق هسته‌ای ایران نسبت داد و افزود: اسرائیل و عربستان مایلند که آمریکا خارج از برجام باشد و به سیاست فشار حداکثری علیه تهران ادامه دهد. این در حالیست که بایدن گفته که مایل است به برجام بازگشته و تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

*****

روحانیت سنی و شیعه کردستان ترور دانشمند هسته‌ای را محکوم کردند

شورای افتاء و روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و طلاب استان کردستان و مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با صدور بیانیه‌ای ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.

*****

بازتاب ترور شهید محسن فخری زاده در رسانه‌های عربی

بیشتر رسانه‌های عربی از قول رسانه‌های ایران این خبر را منعکس کردند و شهید فخری زاده را از دانشمندان برجسته قلمداد کردند.

شبکه العربیه سعودی که سردمدار جوسازی و خبرسازی علیه جمهوری اسلامی ایران است، به پخش خبر‌های مربوط به این اقدام تروریستی با جهت گیری خاص خود پرداخت.

شبکه الجزیره قطر گزارش داد: رسانه‌های ایرانی از ترور یک دانشمند هسته‌ای در منطقه آبسرد دماوند تهران خبر دادند. این رسانه‌ها گفتند که محسن فخری زاده از دانشمندان رده اول به شمار می‌رود.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد: دکتر محسن فخری زاده یکی از دانشمندان هسته‌ای در نزدیکی شهر دماوند ترور شد. فخری زاده از دانشمندان تاثیرگذار در زمینه پژوهش‌های علمی در ایران و در فهرست تحریم‌های سازمان ملل بود.

شبکه عربی روسیا الیوم این خبر را با این تیتر پوشش داد که «دفتر نتانیاهو حاضر به موضعگیری درباره ترور داشمند مطرح ایران در تهران نشد.

*****

امتناع پنتاگون از اظهار نظر در مورد شهادت فخری زاده

وزارت دفاع آمریکا از اظهار نظر در این حادثه که عصر امروز در آبسرد در شهرستان دماوند از توابع تهران اتفاق افتاد، خودداری کرده است.

این خبرگزاری همچنین به سراغ دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز رفته است، اما دفتر وی نیز از اظهار نظر در این خصوص سر باز زده است.

*****

المیادین از احتمال دست داشتن تل آویو در ترور فخری زاده گفت

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع صهیونیستی، از احتمال دست داشتن تل آویو در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران گفت.

شبکه خبری المیادین جمعه شب به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی افزود: مدیر کل پیشین وزارت امور راهبردی اسرائیل از فخری زاد به عنوان قاسم سلیمانی برنامه هسته‌ای ایران نام برد و گفت که چنین حادثه‌ای می‌تواند تنها از سوی تل آویو و واشنگتن انجام شود.

«یوسی کوبرفسر» افزود: فخری زاده، سلیمانی برنامه هسته‌ای ایران بود.

المیادین همچنین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی به اظهارات اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته است: این هفته کار‌های زیادی انجام دادم و نمی‌توانم در باره همه آن‌ها حرف بزنم.

المیادین افزود: نتانیاهو با این اظهارات به طور تلویحی به مشارکت احتمالی اسرائیل در ترور فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران اشاره می‌کند.

*****

معاون دبیرکل حزب الله: سیاست ترور بخشی از جنگ همه جانبه علیه ایران، فلسطین و منطقه است

ترور شهید فخری زاده بدست عوامل تروریستی تحت چتر حمایت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

وی افزود: این برنامه (ترور) بخشی از جنگ همه جانبه علیه ایران، منطقه و فلسطین است.

*****

سازمان ملل: دانشمند شما را کشتند؟ خویشتن‌داری کنید!

به دنبال ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستار خویشتن داری همه طرف‌ها شد!

*****
روحانی شهادت شهید فخری‌زاده را تسلیت گفت

بی‌شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی‌درپی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.

*****

جهاد اسلامی ترور دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای ترور «محسن فخری زاده» را یک اقدام تروریستی بزدلانه و تلاشی مذبوحانه برای انتقام از ایران بخاطر حمایت از موضوعات مستضعفان و ملت فلسطین برشمرد.



کلمات کلیدی


captcha