رصد نقطه به نقطه ناوگان دریایی امریکا
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 12:17:01


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 52306 || تاریخ : ۱۳۹۹/۰۷/۰۴ ۱۶:۴۰                 بین الملل

رصد نقطه به نقطه ناوگان دریایی امریکا


ایرانیان_فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان دریایی رژیم تروریستی آمریکا را از مبدا و از لحظه‌ای که طناب‌هایشان را از اسکله‌ها بر می‌دارند رصد می‌کنیم.


 رصد نقطه به نقطه ناوگان دریایی امریکا

به گزارش شبکه خبری ایرانیان ؛فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه تروریستی آمریکا که اخیراً وارد منطقه شده، ماهیت نمایشی دارد، گفت: زمانی که آمریکایی‌ها در داخل منطقه حضور دارند بیشتر دم دست ما هستند.

 امیر دریادار حسین خانزادی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: نیروی دریایی سپاه و ارتش ید واحده هستند و از مناطق تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در آب‌ها، مرز‌ها و منافع کشور دفاع می‌کنند.

وی گفت: بین دو نیرو تقسیم کار انجام شده است اما این به معنای کار‌های جدا از هم دو نیرو نیست زیرا امنیت، لازمه تعامل و همکاری نزدیک به ویژه آگاهی محیطی مشترک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت تأمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را بر عهده دارد و منطقه شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی و شمال اقیانوس هند که بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد بر عهده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار خانزادی گفت: وظایف دو نیرو روی کاغذ تقسیم شده است اما در دریا یکپارچه عمل می‌کنیم.

وی افزود: دو نیروی دریایی سپاه و ارتش، شبکه ارتباطی در لایه‌های عملیاتی و تاکتیکی دارند و هر تغییری در نیروی دریایی ارتش در لحظه به آگاهی نیروی دریایی سپاه می‌رسد و عکس آن نیز وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در لایه‌های عملیاتی آن قدر هماهنگ هستیم که نقطه به نقطه، هر کانون تهدید را دست به دست می‌کنیم.

دریادار خانزادی اضافه کرد: ناوگان دریایی رژیم تروریستی آمریکا را از مبدا و لحظه‌ای که طناب‌هایشان را از اسکله‌ها بر می‌دارند رصد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همه مسیر از روش‌های ویژه‌ای که نیروی دریایی ارتش به آن مجهز شده است آن‌ها را نقطه به نقطه پایش و رصد می‌کنیم و در هر بندری که متوقف می‌شوند یا از هر گذرگاهی که عبور می‌کنند تحت نظارت ما هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با ورود آن‌ها به اقیانوس هند رصد‌ها با دقت و مراقبت بیشتری انجام می‌شود و اینکه تروریست‌های آمریکایی از نزدیک شدن به منطقه ما نگرانی جدی دارند به این دلیل است که رفتار آن‌ها با تحکم جدی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران روبرو و هیمنه و ابهت ظاهری آن‌ها دچار شکست و فروپاشی می‌شود و این عمل اتفاق افتاده است.

دریادار خانزادی گفت: اینکه آن‌ها در فاصله حدود ۷۰۰ کیلومتری از مرز‌های ایران می‌ایستند و فکر می‌کنند از دسترس ما خارج هستند بدانند در آن نقطه در همه ساعات شبانه روز رفتار، تحرکات و جا به جاییشان لحظه به لحظه نظارت می‌شود و ما برای هر لحظه آن‌ها برنامه داریم.

وی با اشاره به ورود ناو گروه جدید تروریست‌های آمریکایی به منطقه خلیج فارس تصریح کرد: این حرکت آنان رویکرد سیاسی دارد و تأثیری بر امنیت منطقه نمی‌گذارد، زیرا آب‌های تحت حاکمیت ایران امنیت بسیار بالایی دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چشم‌های بیدار و گوش‌های شنوای فرزندان این کشور به صورت شبانه روز همه شناور‌های کشور‌های فرامنطقه‌ای چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی را که در منطقه حضور دارند به صورت شبانه روز رصد می‌کنند.

دریادار خانزادی افزود: به محض دریافت سیگنال از شناور‌هایی که وارد منطقه می‌شوند همه داده‌های آن‌ها روی صفحه ما می‌آید و حتی اسم فرمانده شناور، دوره‌هایی که گذرانده است و ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات فردی آن را نیز مشخص می‌شود.

وی گفت: این داده‌ها در بانک‌های اطلاعاتی ما ذخیره است و با ورود شناور به منطقه به سرعت برای ما مشخص می‌شود این شناور چه ماهیتی و چه رویکردی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ناوگروه تروریستی آمریکا که اخیراً وارد منطقه شده است، ماهیت نمایشی دارد.

دریادار خانزادی گفت: اینکه آمریکایی‌ها بیرون منطقه باشند یا در منطقه حاضر شوند برای ما هیچ تفاوتی ندارد، زیرا آن‌ها در داخل منطقه ظرفیت‌های استقراری دم دست ما را دارد و زمانی که بیرون نیز می‌روند دم دست هستند البته زمانی که آمریکایی‌ها در داخل منطقه حضور دارند بیشتر دم دست ما قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز آمریکایی‌ها خود را در معرض نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قرار داده اند و اگر کوچک‌ترین خطایی از آن‌ها سر بزند پاسخ بسیار محکمی دریافت می‌کنند.

دریادار خانزادی افزود: تا امروز ۶۹ ناو گروه را برای مقابله با دزدان دریایی و اسکورت نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری کشورمان به منطقه خلیج عدن اعزام کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر ناوگروه شامل یک ناوشکن و یک پشتیبان است، گفت: ناوگروه ۷۰ نیز در حال آماده شدن برای اعزام به خلیج عدن است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در منطقه دریای سرخ ناامنی‌هایی را از نوع تروریسم دریایی برای برخی از نفتکش هایمان داشتیم که مورد تعرض قرار می‌گرفت، افزود: بر این اساس مأموریت ویژه‌ای به نیروی دریایی ارتش داده شد که ناوگروه‌ها، نفتکش هایمان را تا دهانه کانال سوئز اسکورت کنند و از آن زمان دیگر هیچ تعرضی به نفتکش‌های ایران نشده است.

وی افزود: امروز شناور‌های کشورمان با امنیت کامل از منطقه عبور و اسکورت مستقیم دریافت می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون دو ناو موشک‌انداز ما در آب‌های شمال دریای خزر برای رزمایش قفقاز ۲۰۲۰ حضور دارند و پایان امسال اگر شرایط مناسب و محدودیت‌های کرونایی رفع شود رزمایش مشترک دریایی برگزار می‌کنیم.

وی گفت: زیردریایی فاتح نسل جدید، زیردریایی بومی در کلاس متوسط است که با همکاری وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زیردریایی غدیر به تعداد قابل توجه در منطقه رزمایش ذوالفقار ۹۹ حضور داشت و پرتاب موشک از این زیردریایی انجام شد افزود: اکنون برد این موشک به دو برابر افزایش یافته است و زیردریایی بدون اینکه امکان شناسایی داشته باشد در کف دریا یا لایه‌هایی از آب قرار می‌گیرد و موشک خود را شلیک می‌کند.

دریادار خانزادی گفت: بیشترین برد اژدر‌ها ۲۰ کیلومتر است، اما زیردریایی‌های غدیر می‌توانند فاصله‌های بسیار دورتر را با موشک هدف قرار دهند.

وی افزود: بر این اساس آن‌ها که فکر می‌کنند دور ایستاده‌اند و می‌توانند ما را هدف قرار دهند بدانند دور نیستند بلکه کاملاً دم دست ما قرار دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شناور‌های فاتح دو و سه در حال ساخت است و برای فاتح چهار نوع جدیدی از پیشران با عنوان AIP در وزارت دفاع ساخته شده که سامانه رانشی مستقل از هواست و به زیردریایی اجازه ماندن بیشتر در زیر دریا را می‌دهد.

دریادار خانزادی افزود: این پیشران کاملاً بومی است و معدود کشور‌هایی این فناوری را در اختیار دارند.

وی گفت: ناوشکن دنا که در کلاس جماران است و مراحل نهایی آزمایش دریایی خود را پشت سر می‌گذارد ویژگی‌های پیشرفته‌تری از جماران دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این ناوشکن به همراه مین شکار صبا و ناو موشک‌انداز زره و نخستین ناو بندر جمهوری اسلامی ایران که شناور بسیار بزرگی است، آذر ماه امسال و در روز نیروی دریایی رونمایی می‌شود.

دریادار خانزادی گفت: ناو بندر جمهوری اسلامی ایران از ناو خارک ۲۴ متر بلندتر است و طولی معادل ۲۳۱ متر دارد.

وی افزود: در ناو بندر، هفت فروند بالگرد حمل می‌شود و ظرفیت‌های زیادی در جنگ الکترونیک، اطلاعاتی، پهپادی، موشکی و عملیات ویژه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا بسیار امن‌تر از آن چیزی است که مردم فکر آن را می‌کنند و امروز هیچ تهدید جدی در دریا نداریم.

 اشراف کامل اطلاعاتی بر تروریست‌های آمریکایی در منطقه وجود دارد
سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این برنامه گفت:  نیروی دریایی سپاه و ارتش در راستای یکدیگر و زیر لوای فرماندهی معظم کل قوا و زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح و قرارگاه مرکز خاتم الانبیاء به عنوان یک پیکر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حفظ امنیت هزار و ۳۷۵ کیلومتر طول خلیج فارس و تنگه هرمز بر عهده نیروی دریایی سپاه است البته این نیرو در منطقه جاسک و چابهار نیز دو پایگاه و در شمال کشور نیز یک پایگاه و یک دانشگاه دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه هماهنگی، همکاری و همدلی جدی با نیروی دریایی ارتش دارد و وحدت بسیار خوبی بین دو نیرو است.

دریادار تنگسیری افزود: در اشراف کامل اطلاعاتی جلسات هماهنگی جنگ فرماندهی و کنترل، آموزش زیر سطح و هوا هماهنگی بسیار خوبی میان نیروی دریایی ارتش و سپاه وجود دارد.

وی گفت: نظامیان تروریست آمریکا از دریای عربی به وسیله نیروی دریایی ارتش رصد و رهگیری می‌شود و زمانی که وارد خلیج فارس می‌شوند به وسیله نیروی دریایی سپاه بر آن‌ها نظارت سطحی و هوایی وجود دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ناوگروه تروریست‌های آمریکا که جمعه گذشته وارد منطقه شد شامل سه فروند شناور رزمی، یک فروند ناو هواپیمابر بود که آن‌ها را صدا زدیم و از آن‌ها سوالاتی پرسیدیم و کامل پاسخ دادند.

وی گفت: ناو هواپیما بر آمریکا وارد تنگه هرمز شد همه رادار‌های سطحی و هوایی آن فعال بود و سه بالگرد بالای سر آن در منطقه پرواز می‌کرد و یک فروند بالگرد نیز آماده پرواز روی عرشه داشت.
دریادار تنگسیری با بیان اینکه نیرو‌های تروریست آمریکایی حدود ۱۰ ماه در خلیج فارس حضور نداشتند افزود: خلیج فارس متعلق به ماست و تروریست‌های آمریکایی را تا محل استقرار آن‌ها چند مرحله رصد می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این ناو هواپیما بر را نیز در تنگه هرمز، جزایر نازعات و روبروی عسلویه شناسایی کردیم.
وی افزود: اشراف کامل اطلاعاتی بر تروریست‌های آمریکایی از زمان ورود تا زمان خروجشان از منطقه وجود دارد.

دریادار تنگسیری گفت: آمریکایی‌ها وقتی وارد خلیج فارس می‌شوند نه تنها امنیتی ایجاد نمی‌کنند بلکه مشکلاتی را نیز به همراه دارند که از جمله آن تصادف چند شناور با ناو‌های آمریکایی که رعایت اصول و قوانین دریا نوردی را نمی‌کنند است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: وجود تروریست‌های آمریکایی در منطقه مخل امنیت و فقط نمایش تبلیغاتی است.
وی گفت: حضور آن‌ها پس از ۱۰ ماه در منطقه تبلیغ حمایت آن‌ها از کشور‌هایی است که به اسلام، آرمان فلسطین و مردم خودشان خیانت کردند.

دریادار تنگسیری افزود: امریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس باشند یا نباشند تفاوتی ندارد و ما ماموریت‌های خود را انجام می‌دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و تروریست‌های آمریکایی در این منطقه در دسترس ما هستند و کامل بر آن‌ها مسلط هستیم.

وی افزود: یکی از ناو‌های آمریکایی به دلیل خارج شدن از مسیر ورود به خلیج فارس با نفتکش ژاپنی برخورد کرد و یک قایق تفریحی اماراتی نیز که مسیر خود را می‌رفت مورد حمله یکی از شناور‌های آمریکایی قرار گرفت که بر اثر آن یک هندی کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

مردم منطقه بدانند اگر اتفاقی بیفتد آن‌ها منطقه را ترک می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: اینجا خانه ماست و باید خودمان امنیت خلیج فارس را تامین کنیم البته امروز امنیت خوبی برای سرمایه گذاری اقتصادی در منطقه وجود دارد.

وی گفت: اگر اتفاقی برای ناو‌های آمریکایی بیفتد به دلیل استفاده آن‌ها از سوخت هسته‌ای مشکلات زیست محیطی فراوانی در خلیج فارس ایجاد می‌شود و ۱۱ سال اثرات آن در منطقه باقی خواهند ماند.

دریادار تنگسیری افزود: شناور‌های ما در منطقه کاملا حرفه‌ای عمل می‌کنند، اما شناور‌های آمریکایی در برخی موارد غیر حرفه‌ای بوده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در خلیج فارس نقاطی برای تیر اندازی داریم و آن را از قبل اعلام می‌کنیم که شناور‌های بیگانه نباید در این نقاط حضور داشته باشند.

وی افزود:  قایق‌هایی که ما از آن‌ها برای رصد استفاده می‌کنیم قایق‌های اصلی و عملیاتی ما نیستند بلکه قایق‌های کلاس عاشورا و مردم پایه هستند و برای بسیج دریایی از آن‌ها استفاده می‌شود.

دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های ما از شناور‌های تروریست‌های آمریکایی ۵۰۰ یارد فاصله دارند و این فاصله را کامل رعایت می‌کنند البته آن‌ها موظف هستند به ویژه در باند‌های ورودی به سوالات ما پاسخ دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود:  با الحاق ۱۸۸ پهپاد تهاجمی، شناسایی و رزمی به نیروی دریایی سپاه گروه پنجم پهپادی در منطقه سوم شمال خلیج فارس ایجاد می‌کنیم و همه خلیج فارس را زیر نظارت شبانه روزی خود قرار می‌دهیم.

وی گفت:  البته اکنون نیروی هوافضای سپاه و نیروی دریایی به طور شبانه روز در آسمان پهپاد دارند و به صورت دائم منطقه را رصد می‌کنند.

دریادار تنگسیری افزود: این پهپاد‌ها جنگنده هستند و به موشک‌های بسیار دقیقی مجهز شده اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره پهپاد عمود پرواز نیز گفت: این پهپاد‌ها برد شناور‌ها و عملیات ما را بیشتر می‌کند، زیرا ۱۸ ساعت مداومت پرواز دارند و در آن‌ها اپتیک‌های بسیار دقیق شبانه روزی و بمب‌های بسیار دقیق لیزری استفاده شده است و می‌توانند هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کنند.
وی افزود:  قایق‌های پرنده می‌توانند افزون بر جا به جایی نیرو موشک حمل و آن را شلیک کنند.

دریادار تنگسیری گفت:  این قایق‌ها عملیات‌های مهمی را انجام می‌دهند و اگر مشکلی برای آن‌ها در پرواز ایجاد شود می‌توانند به عنوان قایق روی آب عملیات انجام دهند

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در آینده نزدیک شناور‌های اقیانوس پیما که ۶۵ متر طول دارند و روی آن بالگرد نشست و برخواست می‌کند به نیروی دریایی سپاه ملحق می‌شود.
وی گفت: این شناور‌ها در هر شرایط آب و هوایی می‌توانند عملیات انجام دهند.

دریادار تنگسیری افزود: به زودی موشک انداز‌هایی که ۹۴ نات سرعت دارند و می‌توانند موشک‌های بسیار دقیقی را در این سرعت شلیک کنند در نیروی دریایی سپاه به کار گرفته می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه بر هشت پایه از جمله شناور‌های مردم پایه تا اقیانوس پیما، موشک‌های با برد بسیار بالا، نیرو‌های رزمی جهادی تکاور، هوا دریا، پهپاد، جنگ الکترونیک و پدافند هوایی موشکی بنا شده است.
وی افزود: درباره کشتی‌های صید ترال برخورد شدیدی با کشتی‌های خارجی انجام دادیم و ۲۰ فروند آن‌ها تحویل قوه قضاییه شدند و با تعهد دادن از منطقه برای همیشه خارج شدند.

دریادار تنگسیری گفت: اکنون ۲۳ کشتی خارجی به دلیل قاچاق در توقیف ما هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با کول بر‌ها برخورد نمی‌کنیم و برخورد ما با دانه درشت هاست افزود: تاکنون نیروی دریایی سپاه ۲۵ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کرده است.



کلمات کلیدی


captcha