ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران/ رونمایی از کتاب دستاوردهای دانشگاه امیرکبیر
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 15:25:36


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 38055 || تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۸:۴۰                 حوزه و دانشگاه

خسرویان در نشست خبری مطرح کرد

ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران/ رونمایی از کتاب دستاوردهای دانشگاه امیرکبیر


ایرانیان_رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: آیین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی 16 بهمن در دانشگاه تهران برگزار می شود.


ویژه برنامه چهل سالگی انقلاب با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران/ رونمایی از کتاب دستاوردهای دانشگاه امیرکبیر

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، خسرویان، رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تهران بزرگ امروز در نشست خبری آئین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: آئین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی سه شنبه شانزدهم بهمن با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های استان تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی از ضرغامی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، زاکانی و بذرپاش نمایندگان سابق مردم تهران در مجلس به عنوان سخنرانان آئین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی نام برد و افزود: در این مراسم یک پنل تخصصی با عنوان چرا انقلاب اسلامی با حضور چند تن از اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

خسرویان تصریح کرد: همچنین در این مراسم از چهل نفر از اساتید برگزیده که در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دستاورد‌هایی داشته اند، تقدیر و در پایان نیز بیانیه اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرائت می‌شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در آئین ملی چهل سالگی انقلاب به مسائل جاری کشور، نظام مسئله یابی، آینده انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب و الگوی حکمرانی انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود، افزود: به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌های مالک اشتر، امیرکبیر و علامه طباطبایی برگزار می‌شود. همچنین کتاب دستاورد‌های دانشگاه امیرکبیر رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: پنل‌های تخصصی بسیج اساتید از دی ماه شروع شده و مسائل مختلفی همچون بررسی دستاورد‌های خصوصی سازی، دستاورد‌های محیط زیست و دستاورد‌های اجتماعی در این پنل‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خسرویان با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این چهل سال غیر قابل شمارش هستند، اظهار کرد: امروز ایران در حوزه علمی، در حوزه‌های مختلف رتبه شانزدهم تا بیست و یکم را در دنیا دارد مثلا ما در حوزه هوا و فضا در رتبه یازدهم جهان هستیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران با اشاره به اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی نشئت گرفته از الگوی منابع انسانی تعریف شده پس از پیروزی انقلاب است، افزود: امروز به واسطه این الگو متوسط سن دانشمندان کشورمان زیر چهل سال است و این نشان می‌دهد که دستاورد‌های کشور به واسطه دانشمندان جوانی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت شده اند.

وی اظهار کرد: همزمان با برگزاری آئین ملی چهل سالگی انقلاب نمایشگاهی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز در دانشگاه تهران برپا می‌شود.
 
شفیعی فر معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست خبری گفت: با توجه به تجربیاتی که سازمان بسیج اساتید طی این سال‌ها کسب کرده رویکرد این سازمان در سال ۹۶ به حل مسائل کشور معطوف شد تا از این طریق از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور که نظام بروکراتیک مانع حل آن‌ها شده استفاده کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها باید در مسائل و مشکلات کشور درگیر شوند افزود: سازمان بسیج اساتید در راستای عمل به منویات رهبر انقلاب برای استفاده از ظرفیت اساتید برای حل مشکلات کشور تاسیس اندیشکده‌ها در حوزه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون ۴۲ اندیشکده در سطح کشور تاسیس شده است.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور به برنامه اندیشکده‌ها برای حل مشکلات کشور در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: اندیشکده‌های اساتید بسیج در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، محیط زیست، گردشگری و علوم مهندسی فعالیت می‌کند.

شفیعی فر به بخشی از فعالیت‌های اندیشکده‌های این سازمان اشاره کرد و افزود: اندیشکده دانشکده امیرکبیر در حوزه نساجی فعالیت می‌کند و یک اندیشکده نیز در گرگان در حوزه ماهی‌های استخوانی ایجاد شده است همچنین یکی دیگر از این اندیشکده‌ها در حوزه پیل سوختی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید به منظور مقابله با تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان یک بسته اقتصادی طراحی و منتشر کرده تصریح کرد: در این سازمان در حوزه امنیت خاک نیز بسته‌ای آماده کرده که در حال انتشار است.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: اندیشکده‌های بسیج اساتید در حال تاسیس هستند. امیدواریم این اندیشکده‌ها در سال ۹۸ عملا وارد عرصه فعالیت شوند و حاصل کار آن‌ها شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه سابقه فعالیت اندیشکده‌ها به مانند اندیشکده‌های سازمان بسیج اساتید در کشور را نداریم افزود: اندیشکده‌ها در ایران سابقه چندانی ندارند با این وجود همه دقت و نظارت ما معطوف به این است که اندیشکده‌های این سازمان معضلی از کشور را حل کنند و سیاست گذاری راهبردی ارایه دهند.

ابن الدین قائم مقام سازمان اساتید بسیج کشور نیز در این نشست گفت: کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد، چون تمام دشمنان انقلاب با هم همپیمان شدند تا ملت ایران ۴۰ سالگی انقلاب را نبیند.

وی با بیان اینکه امروز تفکر انقلاب اسلامی از پایتخت افغانستان تا لبنان، سوریه و شمال آفریقا گسترش یافته اظهار کرد: در چنین شرایطی موجودیت اسرائیل به خطر افتاده به گونه‌ای که به دلیل شرایط اجتماعی و اقتصادی این رژیم غاصب شاهد مهاجرت معکوس کسانی هستیم که به زور به سرزمین‌های اشغالی آمدن.

قائم مقام سازمان اساتید بسیج کشور گفت: امروز اسرائیل خطر نابودی خود را احساس می‌کند به همین دلیل در چهلمین سال پیروزی انقلاب همه جهان علیه ما متحد شده اند در هر حال امروز متحدین ما در بلوک شرق براساس منافع خاصی که دارند در کنار ما هستند و به گفته رهبر معظم انقلاب ما نیز با آن‌ها همکاری داریم.

ابن الدین با بیان اینکه دنیا نگاه تمدنی انقلاب اسلامی را برنمی تابد اظهار کرد: امروز در معارضات تمدنی تمدن عثمانی، تمدن مسیحیت ارتودکسی، لیبرالیسم غربی و تمدن ساختاری داعش در مقابل تمدن شیعی انقلابی اسلامی ایران قد علم کرده اند در چنین شرایطی ما به عنوان بسیج اساتید و اساتید مومن و انقلابی کشور و جهان بنا داریم که برای ماندگاری و جاودانگی انقلاب هویت انقلاب اسلامی را به جهان اسلام عرضه و اعلام کنیم که انقلاب ما تا ظهور امام زمان عج ماندنی است و ما تا آخر پای انقلاب ایستاده ایم.

وی به برگزاری آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با حضور هزار نفر از اساتید دانشگاهی استان تهران در روز سه شنبه ۱۶ بهمن در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در این همایش بنا داریم به ۴ سوال ذهنی افکار عمومی یعنی چرا انقلاب کردیم، این انقلاب در چه بستر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صورت گرفت، انقلاب اسلامی چه دستاورد‌هایی داشته است و اینکه سرنوشت انقلاب به کجا می‌انجامد پاسخ دهیم در هر حال این سوالات سوال بسیاری از مردم کشورمان است که می‌خواهیم در گام نخست در قالب آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب نخبگان نسبت به پاسخ این سوالات توجیح شوند و بعد آن‌ها این پاسخ‌ها را به مخاطبان خود که دانشجویان و عامه مردم هستند انتقال دهند.

ابن الدین تصریح کرد: همزمان با این نشست یک پنل تخصصی نیز با حضور ۴ نفر از اساتید در حوزه انقلاب اسلامی برگزار و به سوالاتی که به آن‌ها اشاره شد پاسخ می‌دهد. همچنین در این مراسم از ۴۰ نفر از کسانی که برای انقلاب اسلامی از بعد ذهنی تلاش و دلسوزانه عمل کردند تقدیر می‌شود.

سلگی معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب این است که ببینیم آرمان‌های انقلاب اسلامی چیست و انقلاب را براساس این شاخص بسنجیم. انقلاب ما نه شیعی نه ایرانی و نه اسلامی بود بلکه این انقلاب، انقلاب مردمی جهان شمول است. اوایل انقلاب برخی حکام عرب منطقه می‌گفتند که انقلاب ایران یک انقلاب ایرانی فارسی است و ربطی به اسلام ندارد، ولی امام خمینی (ره) گفت: ما شریک غم همه مظلومین عالم هستیم. با این وجود اگر این فرموده امام را به عنوان یک مانیفست درنظر بگیریم سوال این است که آیا انقلاب اسلامی در مدار آن حرکت کرده است؟

وی با بیان اینکه امروز برخی از مسوولین سابق و کسانی که نام آن‌ها برابر بود با مسوولیت در جمهوری اسلامی از اشرافی گری، حقوق ۱۹ میلیونی و سوار شدن بر ماشین لکسوس حمایت می‌کنند و به گونه‌ای در صدد عادی سازی اشرافی گری هستند اظهار کرد: این مفاهیم برای استاد و تراز انقلاب اسلامی غریب است، چون اشرافی گری هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارد در هر حال ما در آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب می‌خواهیم تراز و شاخص‌های انقلاب را معرفی کنیم.

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه امروز برخی‌ها تلاش می‌کنند تا بگویند به دلیل اختلاس‌های متعدد و ناکارآمدی ساختاری انقلاب شاهد وضعیت معیشتی اسف بار مردم هستیم اظهار کرد: ما بخشی از این وضعیت را قبول داریم، اما برخی‌ها تلاش می‌کنند تا انتظارات مردم را غیرواقعی بالا ببرند. با این وجود یکی از اهداف ما در آیین ملی ۴۰ سالگی انقلاب این است که به این شبهات پاسخ دهیم.

وی افزود: سطح بزرگ انقلاب اسلامی که باید آن را بزرگترین فتح الفتوح انقلاب بدانیم پیوند جوانان با آرمان‌های انقلاب است. امروز موج عدالتخواهی که نسل چهارم انقلاب در مبارزه با اشرافیت در فضای مجازی شروع کرده یک موج توفنده‌ای که به زودی کسانی را که در ظرف انقلاب اسلامی نمی‌گنجند را کنار می‌زند.

سلگی گفت: سوءمدیریت‌ها نتیجه مدیریت تکنوکرات‌ها در کشور است.

منبع: دانشجو



کلمات کلیدی


captcha