وحدت اسلامی با شعار محقق نمی‌شود/ ایران‌ و اسلام هراسی ندارند باید از جانیان و خائنان بترسید
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت: 04:52:43


http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/41c5ec36f7dc7b01503f80d11534264c.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f465f69da6c92312814cfe6a796f179e.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1292629eb417d32d4d06d37c9972b3df.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/84b2488ef7bbd87ff45490e86203b529.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/1536577c8e30474f10938e6c16a741e9.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/e0d561a803d2b19db9d1d21a2d5e4cfa.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/a0456bb9971b4c4fb889d0cbea5300fc.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/f76759aa7d5af412a42d2cf2a058bdbd.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ce516690fd1692d32f60002f0db0964d.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/4c5764165ae2c63edddad6a3475716ab.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/137aef71b8b778dc22a251150d191e07.jpg

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/ca7159130a9f46d77b2d721a834a4616.gif

http://jamehideal.ir/assets/uploads/Ads/main/bbb17b00fae428c0c85fa5a1ae1a2051.gif

logo-samandehi


کد خبر : 36466 || تاریخ : ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۷:۱۲                 سایرحوزه ها

رئیس‌جمهور در افتتاحیه کنفرانس وحدت:

وحدت اسلامی با شعار محقق نمی‌شود/ ایران‌ و اسلام هراسی ندارند باید از جانیان و خائنان بترسید


ایرانیان_رئیس جمهور در آیین افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: ایران‌، هراسی ندارد، اسلام، هراسی ندارد بلکه از جانیان و خائنان بترسید، ما که برادر شما هستیم.


وحدت اسلامی با شعار محقق نمی‌شود/ ایران‌ و اسلام هراسی ندارند باید از جانیان و خائنان بترسید

به گزارش شبکه خبری ایرانیان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه 3 آذرماه، در آیین افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برپا شده، در سخنانی منطق اسلام را آزادی جوامع انسانی دانست و با بیان اینکه پیامبر(ص) برای مسلمانان برادری و برای جهانیان همزیستی مسالمت آمیز را آورد، گفت: اسلام دین احترام به انسان و ارزش‌های والای انسانی است و افتخار مسلمانان خلق نیکو و سیره پیامبر (ص) است.
وی با بیان اینکه عزت مسلمانان در جهان، در گرو به رسمیت شناخته شدن آزادی مورد نظر پیامبر(ص) است، افزود: آنچه امروز امریکا از منطقه می خواهد، بردگی است.
رئیس‌جمهور یادآور شد: بعد جنگ جهانی، سازمان ملل بر مبنای زور بیشتر و حق وتو تشکیل شد و هر کس سلاح کشنده‌تری داشت، حق وتو در جهان یافت. آمریکا و انگلیس در سازمان ملل ابتدا برای خود حق وتو درست کردند و سپس رژیم جعلی اسرائیل را در این منطقه به وجود آوردن که هر دوی آنها جزو آثار شوم بعد از جنگ جهانی دوم بود.
وی افزود: در برابر این نقشه غرب و در رأس آن آمریکا ما مسلمانان دو راه بیشتر نداریم؛ یا باید از هویت دینی و اسلامی خودمان و از بیعت با پیامبر(ص) دست برداریم  ودر برابر آمریکا و غرب سر تسلیم فرود بیاوریم که این به آن معناست که به آرمان، دین و سعادتمان و به آینده نسل‌های این مرز و بوم برای همیشه خیانت کرده‌ایم تا آسوده زندگی کنیم؛ خیانت کرده‌ایم و همه دروازه‌های اسلام را به روی آمریکا گشوده نگه داریم و فرش قرمز را برای جنایت‌کاران تاریخ پهن کنیم یا آنکه باید با همه توان در برابر ظلم و جور با کمال قدرت بایستیم و دست از پیامبرمان، قرآن‌مان و اسلام‌مان بر نداریم.

رئیس‌‌جمور با اشاره به آیه «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» ، گفت: ما از جمع آنهایی که در برابر اسلام دست به دست هم داده‌اند و شمشیرهای خود را به رخ اسلام کشیده‌اند، نمی‌ترسیم بلکه بر ایمان ما در این روزهای سخت و بر تسلیم ما در برابر حق افزوده می‌شود. البته در میدان جنگ و مبارزه گاهی پیروزی است، گاهی شکست اما نهایت اگر راستگویی، استواری، ایستادگی را در مقام عمل در پیشگاه خداوند به نمایش بگذاریم، پیروزی نهایی با ما است.

روحانی یادآور شد: اما در عین حال در شرایط تاریخی امروز وظیفه سنگین و سختی بر دوش ما گذاشته شده است؛ اولین مسئله امید به آینده است. ما مسلمانان در نهایت پیروز خواهیم بود، ما در این تردید نداریم اگر ما هم پیروزی نهایی را نبینیم، فرزندان ما خواهند دید؛ «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ـ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ»؛ این وعده الهی است و آنها نمی‌توانند نور حق را خاموش کنند، آنها نمی‌توانند ظلم را به جامعه اسلامی برگردانند؛ دین ما دین حق و دین یپروز است و راه پیامبر ما راه سعادت و پیروزی است؛ ما به آینده درخشان جهان اسلام ایمان داریم و این کلید اصلی است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: نسل جوان ما باید به آینده جهان اسلام امیدوار باشد و بداند سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت. مگر ملت بزرگ عراق سختی‌‌ها را پشت سر نگذاشتند، مگر در برابر آمریکا نایستادند، مگر مردم سوره مقاومت نکردند و در برابر تروریست‌ها پیروزی‌های درخشان به دست نیاوردند، مگر ملت فلسطین تا امروز در برابر اسرائیل مقاومت نکرده است، مگر یمن مظلوم ویران‌شده به دست جنایتکاران ایستادگی و مقاومت نمی‌کند، مگر مردم ایران 40 سال پیش در برابر تمام قدرت‌های جهان به پیروزی نرسیدیم، مگر ما در جنگ هشت‌ساله در برابر قدرت‌های جهان به پیروزی نرسیدیم، مگر کسی از ما دلسوزی کرد و به یاری ما آمد؟ ‌آن روز که بمب‌‌های شیمیایی بر سر ما ریخته می‌شد کسی از ما دفاع کرد؟ آن روز که مردم سردشت زیر بمب‌های شیمایی قرار گرفتند مگر نفس کسی در دنیا برآمد؟ ما ایستادیم ما متحد و یکپارچه شدیم و فداکاری کردیم.
روحانی تصریح کرد: وقتی راستگویی‌مان را در میدان جهاد ثابت کردیم، خدا نصرتش را بر ما نازل کرد. امروز دنیای اسلام تنهاست و ما مسلمانان باید دست همدیگر را بگیریم؛ بیگانه‌اتکایی از بزرگ‌ترین اشتباهات تاریخی است. 450 میلیارد دلار هدیه دادید تا امنیت شما تضمیمن شود! 110 میلیارد دلار اسلحه خریدید تا امنیت شما تضمین شود! همان ابرقدرتی که به او تکیه کرده اید چه چیزی به شما گفت؟ گفت: اگر دو هفته نباشد، از بین می‌روید.
رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران آل سعود تصریح کرد: لااقل احترام ظاهری را از ارباب بخواهید، لااقل توهین‌های مستمر را از ارباب نپذیرید. شما چه نیازی به آمریکا دارید که منابع خود را به آن‌ها هدیه می‌کنید؟ در منطقه چه کسی دشمن شما است؟ ما حاضریم از منابع مردم عربستان در برابر ترویسم دفاع کنیم همانطور که به کمک مردن عراق، سوریه، افغانستان و یمن شتافتم. از شما 450 میلیارد دلار هم نمی‌خواهیم، به شما اهانت هم نمی‌کنیم و شما را برادر می‌دانیم.
روحانی با بیان اینکه ما ملت‌های منطقه را برادر می‌دانیم و مردم مکه و مدینه را برادر خودمان می‌دانیم، اظهار کرد: نترسید از سخن ناروا و ناحقی که در گوش شما کرده‌اند؛ ایران‌، هراسی ندارد، اسلام، هراسی ندارد بلکه از جانیان و خائنان بترسید، ما که برادر شما هستیم. برای ما جنایت‌هایی که در منطقه به نام مسلمانان رخ می‌دهد، رنج‌آور است. عده زیادی به دست کسانی که ادعای دین دارند، کشته شدند؛ همان‌هایی که می‌گفتند می‌خواهند دولت اسلامی در عراق و سوریه تشکیل دهند.
رئیس‌‌‌جمهور با بیان اینکه ای کاش حادثه استانبول رخ نمی‌داد و ای کاش انسانی قطعه قطعه نمی‌شد، گفت: ما نمی‌خواهیم یک مسلمانی دست به این کار بزند؛ باعث شرم مسلمانان است که شما مردم یمن فقیر را هر روز بمباران می‌کنید.
وی با تأکید بر اینکه امروز برای مسلمانان راهی جز وحدت وجود ندارد، افزود: اگر متحد شویم، در برابر صهیونیست‌ها و آمریکا پیروز می‌شویم. یک بخش از این مسئولیت به دست شما فرهیختگانف دانشگاهیان و صاحبان قلم است؛ «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا ـ يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا»؛ با سخن استوار جوانان دنیای اسلام را فرا بخوانیم، خدا ما را تنها نمی‌گذارد. اگر ما در راه خدا حرکت کردیم، پیامبر ما را تنها نمی‌گذارد، فرشتگان ما را تنها نمی‌گذارند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: با شعار وحدت ما به وحدت نمی‌رسیم و با شعار دشمن از ما نمی‌ترسید بلکه باید با عمل به وحدت برسیم و اولین قدم این است که همدیگرو تمام مذاهب اسلامی را به رسمیت بشناسیم. این نمی‌شود که من شیعه در دل شیعه باشم اما مذهب حنفی را قبول نداشته باشم و نمی‌شود یک فردی حنفی باشد و شیعه را به رسمیت نشناسد. نمی‌شود فردی حنبلی باشد و حنفی را به رسمیت نشناسد.
وی با بیان اینکه نمی‌خواهد به دنبال آن برویم که حنفی را شیعه کنیم، گفت: آنقدر غیر مسلمان در دنیا هست، برویم آنها را مسلمان کنیم؛ ما باید همدیگر را به رسمیت بشناسیم و برای همدیگر ولایت قائل باشیم. با زبان به رسمیت شناختن و در دل برادر نبودن ما را به جایی نمی‌رساند. اگر افرادی در افغانستان و پاکستان کشته شدند و سؤال اول من این بود که کشته‌شدگان شیعه بودند یا سنی یعنی ما در مسیر وحدت نبوده‌ایم حتی اگر کشته‌شدگان مسلمان هم نبودند ما ناراحت می‌شویم. یک بی‌گناه اگر مسلمان هم نباشد و خونش ریخته شود ما ناراحت می‌شویم و در برای آن می‌ایستیم.
رئیس جمهور ادامه داد: همدیگر را به رسمیت بشناسیم و به نام مذهب جای دین را تنگ نکنیم. به نام شیعه نخواهیم منطقه اسلام را تصرف کنیم و به نام سنی نخواهیم منطقه اسلام را تصرف کنیم. مذهب ذیل دین تعریف می‌شود؛ مذهب سرچشمه نیست، جویبار است و چشمه اسلام است. نمی‌شود به نام جویبار چشمه را خشک کرد و اگر چشمه خشک شد، به طریق اولی جویبار هم خشک می‌شود. هر کسی به مذهب خود احترام می‌کند اما نباید به مذاهب دیگر اسلام توهین کند و جای فراخ اسلام را تبدیل به جای فراخ مذهب کند.
روحانی با بیان اینکه همه چیز در توحید است، افزود: دعوای ما با دنیا کلمه توحید است. دنیا نمی‌خواهد ما موحد باشیم و می‌گویند شما مشرک باشید اما ما هیچ معبودی جز خدا نداریم و در برابر هیچ‌کس غیر از خدا تسلیم نمی‌شویم و این اساس دین، اسلام و ادیان توحیدی است؛ اساس توحید، پیامبر، قرآن و قبله است. بله ممکن است اختلاف‌نظرهایی داشته باشیم اما چرا در مشترکات نمی‌ایستیم؟ دشمن می‌خواهد ما را به سمتی ببرد که در فروع اختلاف‌هایی داشته باشیم. حتی اگر ما دشمن هم نمی‌داشتیم و در امنیت کامل بودیم، باز هم برادری، وحدت و اخوت وظیفه ما بود.
رئیس جمهور در ادامه با یادآوری اینکه وحدت دنیای اسلام را وحدت تاکتیکی ندانیم، گفت: نه به این دلیل که امروز گرفتاریم با هم متحد شویم و مشکلی را از پای خود برداریم و نه چون غده سرطانی اسرائیل وجود دارد باید متحد باشیم، بلکه حتی اگر دشمنان ما هم نباشند باید متحد باشیم؛ اتحاد یک امر راهبردی برای ما است. اتحاد برای این نیست که مردم فلسطین به خانه خود بازگردند چرا که اگر همه مردم فلسطین هم به خانه خود باز گردند، باز هم باید متحد باشیم؛ اتحاد اساس دین ما است؛« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ، در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيريد:(سوره حجرات آیه ۱۰).
روحانی ادامه داد: نباید این اخوت و برادری را رها کنیم. اگر ما مسلمانان به پیام رسول‌الله گوش فرا دهند و لبیک یا رسول‌الله را با گوش جان بشنوند و اگر در کنار پیامبر(ص) باشیم، سعادت دنیا و آخرت تضمین شده است؛ اگر از پیامبر(ص) فاصله نگیریم قدرت استقامت ما بیش از سلاح آنها است.
وی در پایان تصریح کرد: ظلم و جنایت بزرگی را اسرائیل بر مردم فلسطین روا می‌دارد و آمریکا بیش از همیشه ظلمش را به مسلمانان آشکار کرده است آن زمان که سفارت خود را به قدس بردند. آنها‌ فکر می‌کنند با یک تابلو می‌توانند قدس شریف را از ما مسلمانان بگیرند اما اشتباه می‌کنند. ما امروز وظیفه وحدت و یگانگی داریم و می‌دانیم وعده خداوند حق است و ما را پیروز خواهد کرد.



کلمات کلیدی


captcha